FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag förstår. Jag mailade loopia och föreslog att jag betalar 1 månad, det gick de inte med på. Frågade då istället om 3 månader var okej, får se vad de svarar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Loopia har ju satt det i system, att köra sina 1:- kampanjer eller liknande för att få många som provat som sedan missar säga upp inom deras dåliga avtal.
Hade varit mycket seriösare om dom lyckas få kunder på seriöst sätt som vill vara kunder. I detta fallet har ju dom inte haft någon kostnad för dig som kan motivera att dom tvingar kvar dig för att betala ett helt år. Visst dom har ju lagen om sin sida, men ändå oseriöst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis som de flesta företag i Sverige har vi då och då kampanjer för nya och befintliga kunder men jag vet inte om det gör oss mer oseriösa än andra. Det framgår dock alltid under kampanjerna att priset gäller första kvartalet eller året och att det sedan är ordinarie pris.
Att beställa hos oss är givetvis valfritt men när man väl gör det så behöver man som kund godkänna våra villkor där följande framgår: ”3.4 Abonnemanget upphör genom uppsägning. En uppsägning skall vara Loopia tillhanda senast samma dag som innevarande abonnemangsperiod löper ut. Om en uppsägning inte inkommer inom denna tid löper abonnemanget vidare enligt föregående abonnemangsperiods längd.” När sedan 30 dagar kvarstår till nästa period påbörjas skickar vi ut en förnyelsefaktura till kunden med följande text: ”Om du inte vill förnya detta webbhotellsabonnemang kan du med fördel använda uppsägningsformuläret som du finner på http://www.loopia.se/blanketter/. En uppsägning ska vara oss tillhanda senast samma dag som innevarande period löper ut annars förlängs abonnemanget med en ny period. Saknar ni kundnumret går det att få tag i detta genom att gå in på http://www.loopia.se/loggain/.” Jag tycker vi är mycket tydliga med hur och när både i avtal och på fakturan. Hur många företag informerar sina kunder om hur man säger upp avtalet på fakturan? /Jimmie Eriksson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Rent juridiskt kanske Loopias tillvägagångssätt fungerar; men om det är etiskt korrekt är en helt annan fråga.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Schysst gjort av Loopia i så fall
![]() De hade ju rätten på sin sida och att du bara behöver 1/3 av avtalsperioden är ju en schysst deal. Du fick ju ändå webbhotell i ett helt år innan för 1 kr så då kan man ju inte riktigt klaga när de går med på att kompromissa. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|