Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Loopia rätt eller fel?

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-29, 14:13 #1
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
Jag förstår. Jag mailade loopia och föreslog att jag betalar 1 månad, det gick de inte med på. Frågade då istället om 3 månader var okej, får se vad de svarar.
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-29, 16:33 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Loopia har ju satt det i system, att köra sina 1:- kampanjer eller liknande för att få många som provat som sedan missar säga upp inom deras dåliga avtal.

Hade varit mycket seriösare om dom lyckas få kunder på seriöst sätt som vill vara kunder.

I detta fallet har ju dom inte haft någon kostnad för dig som kan motivera att dom tvingar kvar dig för att betala ett helt år.

Visst dom har ju lagen om sin sida, men ändå oseriöst.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-30, 10:06 #3
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Precis som de flesta företag i Sverige har vi då och då kampanjer för nya och befintliga kunder men jag vet inte om det gör oss mer oseriösa än andra. Det framgår dock alltid under kampanjerna att priset gäller första kvartalet eller året och att det sedan är ordinarie pris.

Att beställa hos oss är givetvis valfritt men när man väl gör det så behöver man som kund godkänna våra villkor där följande framgår:
”3.4 Abonnemanget upphör genom uppsägning. En uppsägning skall vara Loopia tillhanda senast samma dag som innevarande abonnemangsperiod löper ut. Om en uppsägning inte inkommer inom denna tid löper abonnemanget vidare enligt föregående abonnemangsperiods längd.”

När sedan 30 dagar kvarstår till nästa period påbörjas skickar vi ut en förnyelsefaktura till kunden med följande text:
”Om du inte vill förnya detta webbhotellsabonnemang kan du med fördel använda uppsägningsformuläret som du finner på http://www.loopia.se/blanketter/. En uppsägning ska vara oss tillhanda senast samma dag som innevarande period löper ut annars förlängs abonnemanget med en ny period. Saknar ni kundnumret går det att få tag i detta genom att gå in på http://www.loopia.se/loggain/.”

Jag tycker vi är mycket tydliga med hur och när både i avtal och på fakturan. Hur många företag informerar sina kunder om hur man säger upp avtalet på fakturan?

/Jimmie Eriksson
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-30, 11:36 #4
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB Visa inlägg
Jag tycker vi är mycket tydliga med hur och när både i avtal och på fakturan. Hur många företag informerar sina kunder om hur man säger upp avtalet på fakturan?
De flesta kanske inte behöver göra det eftersom branschen i övrigt börjat gå åt att vara så "kundvänliga" som möjligt och inte försöker tvinga kvar kunder som inte vill vara kunder.

Rent juridiskt kanske Loopias tillvägagångssätt fungerar; men om det är etiskt korrekt är en helt annan fråga.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-30, 12:09 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
De flesta kanske inte behöver göra det eftersom branschen i övrigt börjat gå åt att vara så "kundvänliga" som möjligt och inte försöker tvinga kvar kunder som inte vill vara kunder.

Rent juridiskt kanske Loopias tillvägagångssätt fungerar; men om det är etiskt korrekt är en helt annan fråga.
Jo, och det var ju exakt det som Loopias svar bestod i som kritiserades... Sedan lockar ju alltid sådana där kampanjer till sig en hel del oseriösa "kunder" som blir förbannade när de gör bort sig och Loopia vägrar ge med sig. Hur man ska hantera dessa är väl en smaksak men kort och gott kan man väl säga att de här kampanjerna går ut över de "riktiga" kunderna hur man än gör.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-04, 23:21 #6
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Schysst gjort av Loopia i så fall

De hade ju rätten på sin sida och att du bara behöver 1/3 av avtalsperioden är ju en schysst deal. Du fick ju ändå webbhotell i ett helt år innan för 1 kr så då kan man ju inte riktigt klaga när de går med på att kompromissa.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
loopia


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017