Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bästa sättet att skaffa länkar?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-27, 13:02 #1
Poneks01 Poneks01 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2011
Poneks01 Poneks01 är inte uppkopplad
Nykomling

Standard Bästa sättet att skaffa länkar?

Hej på er!!!

Jag har precis upptäckt WN och känner mig relativt efterbliven som inte gjort det förut, eftersom all information jag någonsin sökt finns här.

Hur som helst har jag en fråga och lite förslag på effektiva sätt när det kommer till länkning. Jag har under ett år nå sysslat lite med SEO och tycker det är väldigt intressant. Idag så är jag VD på ett bolag som jobbar med tjänsteförmedling. Och då har vi testat köra en kampanj till alla våra kunder att dom t.ex. får 3 gratis månader om dom lägger in en länk på deras hemsida till oss, lite klippa och klistra. Och det har funkat riktigt bra faktiskt!

Men nu till min fråga, har ni några tips när det kommer till länkningen? Ska man byta länkar med varandra? Eller är det bättre att köpa länkar? Och vad brukar priset ligga på?

Regards
Poneks01 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-27, 13:11 #2
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
köpa länkar är ju absolut snabbast och funkar bra om man gör det rätt.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-30, 18:57 #3
tompa82 tompa82 är inte uppkopplad
Nykomling

tompa82 tompa82 är inte uppkopplad
Nykomling

Skapa och skriv en bra blogg inom er nisch pa hemsidan.
tompa82 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-01, 00:24 #4
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabis avatar

När man byter länkar ska man helst ha ett antal sajter att länka ifrån. Dels för att kunna erbjuda länkar från olika nischer men även för att slippa länka ut så mycket från huvudsajten. Dessa ska dessutom ha styrka i form av egna inlänkar för att andra ska vilja ta länkar därifrån.

Länkbyten tar tid vilket i slutändan också kan räknas i pengar. Har man väl byggt upp ett antal sajter kan man däremot få till ganska många byten åt gången och pressa ner arbetstiden.

Att köpa länkar går helt klart snabbast men kan kosta mer i längden. Priserna varierar från några hundra per år till femsiffriga belopp. Det beror på hur stor och stark sajt du vill ha en länk på.

Vid länkköp, fokusera på:
  • Länkar från olika IP. Köp t.ex. inte länkar på 20 st blogg.se-bloggar.
  • Att sajterna är på samma språk och hostade i samma land som din.
  • Pagerank. Över PR3.
  • Att varje sajt har odentligt med inlänkar. T.ex. över 50 linking root domains i Open Site Explorer.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-01, 11:05 #5
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Att börja med att anmäla den till de stora länkkatalogerna brukar vara en bra början. Gärna om det finns kataloger inom samma specialområde som den egna webbplatsen.

I övrigt är det bara att köra vidare. Har man inte tid att sitta någon timme om dagen med länkbyten (och dessutom har en slant över) kan man förstås anlita ett företag som jobbar med att förbättra SEO (delvis brukar länkar i olika former ingå). Dock skall man ha i åtanke att vissa i branschen lovar mer än de lovar, använder tvivelaktiga metoder och att vissa tar dessutom hutlöst betalt (i förhållande till resultatet). Att efterfråga referenser (exempelvis här på WN) blir i så fall mitt tips.

Det kan låta floskligt men är sajten RIKTIGT bra får man en del länkar gratis. Ju bättre sajt (inom genren/området) desto större chans att bloggare och "webbmästare" länkar till dig. En bra sajt har:

* Mycket och bra innehåll: Dvs välskriven och underhållande text, mycket fakta (korrekt sådan) och texten är grammatiskt korrekt.

* Lättnavigerad användarvänligt gränssnitt: En layout som ögat "mår bra av" och som inspirerar till att stanna på sidan.

* Bra media: Foton, bilder osv.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-12, 16:56 #6
Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2011
Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2011
Jag håller med Captain Thailand. Att först lägga in sin sida hos olika länkkataloger med hög pagerank kan göra så att du kommer rätt så högt på Google. Är det ett sökord med lite konkurrens kan det räcka med länkkataloger för att ta den åtråvärda förstaplatsen !

Jag försöker själv få till så många länkbyten som möjligt med andra webmasters. Detta är svårt när man har en relativy ny sida. Därför är det bäst att få den lite "känd" innan man kontaktar andra för länkbyte.
Bygger89 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-02, 20:59 #7
debacle debacle är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
debacle debacle är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
När man byter länkar ska man helst ha ett antal sajter att länka ifrån. Dels för att kunna erbjuda länkar från olika nischer men även för att slippa länka ut så mycket från huvudsajten. Dessa ska dessutom ha styrka i form av egna inlänkar för att andra ska vilja ta länkar därifrån.
Är det negativt att ge för många utlänkar ifrån en sida som man vill ranka högt i Google?
debacle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-03, 00:19 #8
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av debacle Visa inlägg
Är det negativt att ge för många utlänkar ifrån en sida som man vill ranka högt i Google?
Man ska väl i alla fall försöka hålla nere antalet utlänkar, särskilt från startsidan. Jag vill helst inte ha några utlänkar från startsidan för att så mycket juice som möjligt ska komma undersidorna till del.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017