FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har drivit fotoalbumet.com sedan 2003. Måste nu göra mig av med den p.g.a. tidsbrist.
Intäktsbiten är idag försumbar, men någon kanske är intresserad av siten ändå, delar eller domänen. Vet inte ens vad det kan vara värt så kom med förslag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fotoalbumet.com är egenkodat: PHP, MySQL
Idag ligger den på en Apache server. Glansdagarna är över och det beror mycket på att jag inte arbetat aktivt med siten på många år nu. Allt är helautomatiserat. Har dock stoppat alla inbetalningar som görs via payer.se - ifall jag bara lägger ner allt om jag inte får ett bud som jag tycker är intressant. Har även stoppat möjligheten att nya medlemmar kan registrera mig. Gissningsvis är det c:a 50 betalande medlemmar á 199kr/år. Totalt registrerade 3614. För statistik finns Analytics aktiverad. Tror c:a 100 besökare per dag. Framkallningen sköter framkalla.se, de tjänar pengar (inte Fotoalbumet), Fotoalbumet.com kan erbjuda framkallning som mervärde däremot. Också helautomatiserat. Så kort; jag gör INGET och allt fungerar, men min polare måste sköta servern (kan inte det själv och han har inte den tiden längre) samt kommer betalningar ibland via bankgiro och dessa måste hanteras. Support är försumbar då det bara handlar om något mail per månad om ens det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Inga seriösa bud har kommit. Många ville även veta "startbud". När jag utannonserade tänkte jag mig minst 5000kr + moms.
Nåja, om ingen är intresserad kommer jag flytta siten till ett billigt webhotell med de betalande kunderna och där får den ligga tillsvidare. Onödig kommentar (men jag vill så gärna berätta): Att driva igång siter har jag tyckt vara riktigt roligt. Nu för tiden har mitt gamla intresse flammat upp: Att göra spel. Sitebyggandet fortsätter dock, men mer som ett stöd till andra projekt - exempel nedan. All min "fri-tid" går numera åt mitt iPhone/iPad-spel Woolcraft: http://www.woolcraft.net |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|