Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Från idé till verklighet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-22, 11:27 #1
Patek Philippe Patek Philippe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Medlem

Så har den då äntligen kommit, den där idén som jag verkligen tror på. Frågan är nu bara hur man genomför det på bästa sätt, jag hoppas att några av er som gjort detta själva kan dela med er av era erfarenheter.

Mina tankar rör framförallt hur man får tag på medlemmear och kunder, idén bygger till stor del på ett medlemsskap där man kan få vissa extra förmåner som betalande medlem samt att man som företagare kan "annonsera" och erbjuda vissa tjänster till medlemmarna. Skulle det hela vara "up and running" tror jag att det skulle vara ganska lätt att sälja in detta, men tjänsten i sig är inte lika attraktiv innan det finns många medlemmar respektive "annonsörer".

Något annat som jag behöver råd kring är hur man närmar sig eventuella samarbetspartners, jag vill inte riskera att någon annan hinner före mig med att genomföra detta.

Tacksam för tips och idéer.
Patek Philippe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-22, 13:07 #2
DeSotos avatar
DeSoto DeSoto är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2005
DeSoto DeSoto är inte uppkopplad
Flitig postare
DeSotos avatar

Reg.datum: Oct 2005
En enkel sak att göra är att lägga upp en sida under rätt domännamn några månader innan du släpper tjänsten. På sidan beskriver du tjänsten så lockande som möjligt (dock utan att avslöja allt), och ger besökaren möjlighet att fylla i sin email som intresseanmälan.

Under tiden du har sidan på det sättet är det väl ingen större mening att marknadsföra den genom reklam, utan att du försöker sprida ordet. Skriv i forum där du tror det kan finnas folk som kan vara intresserade av din tjänst. Du kanske t.o.m. vågar dig på att maila personer/företag och höra ifall de är intresserade.

Sen några dagar innan du släpper tjänsten, så skickar du ut ett mail till alla och säger att nu är det bara någon dag kvar till tjänsten släpps.

Fortfarande finns dock problemet med "hur får man den första medlemen att inte känna sig ensam?". Och eftersom jag inte vet något om din idé är det ju svårt att komma med förslag, men som jag ser det finns det väl några alternativ. Antingen att du har ruggigt bra texter på sidan som medlemen kan läsa, eller att du har spel eller liknande som inte kräver att man är fler. Eller att du bygger upp en liten skara medlemmar under din utvecklingsperiod. Ett annat smart sätt är ju att ha någon rekryteringstjänst. Antingen att du ger varje användare en unik länk (www.dinsida.com/?rekrytera=mittAnvändarnamn), eller att man får fylla i vem som tipsade en om din sida när man registrerar sig.
DeSoto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-22, 16:34 #3
Medlem

Medlem

Jag tror att användarna kan ge sig om man bara får med sig företagen (kan väl avslöja så pass mycket som att det är lite åt guidehållet). Frågan är hur det blir om man ger bort massa mervärde till de företag som ska vara med, jag har en känsla av att det kan vara svårt att ta betalt längre fram om man ger bort massor gratis. Någon som har erfarenhet av sådana konverteringar?
Patek Philippe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-22, 16:40 #4
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
1. Gör en affärsplan...Där "tvingas" du analysera bl.a. marknaden
2. Maila, ring, besök potentiella intressenter
3. Bygg webbplatsen och annonsera ut tjänsterna
4. Skapa ett behov och nyfikenhet kring tjänsterna
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017