FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Är det Binero själva som lagt upp sidan? I så fall är det oerhört dumt gjort. Jag trodde Binero blivit hackade eller liknande..
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men tanke på att den låg på en subdomän till binero.se så ja.. såvida inte deras namnservrar blivit hackade också.
Senast redigerad av eng3l den 2011-05-08 klockan 22:32 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad handlade detta om nu när sidan är borttagen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Binero har problem med att domänerna inte alltid registreras trots att de tar betalt för det. Jag har själv varit med om det mer än en gång. Som en lösning på detta förmodar jag att Binero lagt upp en tjänst, avsett för internt bruk (som de glömt att spärra för extern åtkomst), som går igenom en lista över nyligen betalda domäner och kollar om de är registrerade eller ej. Om de inte är registrerade så dyker de upp i listan och då hanterar Binero det manuellt på något sätt.
Min beskrivning diffar säkert lite jämfört med verkligheten, men det är förmodligen planen med webbplatsen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Med andra ord så skulle man, via någon annan registrar, kunna norpa dessa domäner framför nosen på den som bokat och betalt dem hos Binero, lagt ut den på en parkeringssida som även talade om att domänen var tillsalu och hoppats på att den ursprungliga kunden var så intresserad av domänen att han/hon var villig att betala lite mer för den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Binero måste skärpa sig, och det hoppas jag innerligt att de gör snart. Sedan bör man väl också se till att Flashback-eländet kastas på soptippen där det hör hemma. Hoppas att de flesta här driver sina verksamheter på ett mer seriöst sätt än det Sweely antydde och inte utnyttjade Bineros misstag.
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tycker dock Flashback är bra på många sätt och dåligt på många sätt. Känns dock inte som en överraskning att Binero klantar/misslyckas igen. Känns dock som ett bra företag i grunden, men som inte klarar av att sköta det de tar betalt för. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
det där kommer antagligen få mig att byta registrar. Något mer amatörmässigt och klantigt är svårt att komma på. Om det endast var de få domänerna från skrämdumpen kanske ingen skadades allvarligt, men det är ungefär som om binero först tänkt ut vad som skulle påverka dem mest negativt i domänväg och sedan genomfört det.
För övrigt sitter jag fortfarande på samma kassa kontrollpanel som ser ut som stryk och kan fortfarande inte förnya .se domäner (måste maila support och be dem göra manuellt, fel i frontend-kod). Flera av funktionerna fungerar ej eller kan ej kommas åt pga skitkod. I'm outta there |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |