FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Kontakt.se har legat i malpåse alldeles för länge nu och skulle behöva någon ny ägare, tror ni att det går att erbjuda någon redan etablerad aktör eller finns det någon bra marknad att auktionera ut det på tror ni. Har inte hängt med i domännamnssvängen sedan 2005... :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kanske gissar helt fel, men jag tror nog att du kan få ut en bra summa för den domänen till rätt köpare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Dejtingsite kanske!?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Brett område, den får du en saftig klump för.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Mums, riktigt bra domän. Låt ingen betala "för lite" för sen. Sexsiffrigt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Söker jag på "kontakt" på google så får jag upp e-kontakt som etta och "kontakt.se" syns inte ens på första sidan.
Krävs nog ofattbart många timmar SEO för att få den etta på sökord som "kontakt", "dejting","dejtingsidor" och "dejtingsajter". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
lol outvecklad och hög konkurrens. vem förutom extrema slutkunder kommer bjuda sexsiffriga summor tror ni? hur många sådana finns? varför har de isf inte skaffat namnet redan? Missförstå mig inte, fint namn, men värderingar tagna ur luften hjälper ingen
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Håller delvis med. Den typen av sidor idag bygger inte på bra domännamn utan hur djupa fickor man har för marknadsföring och vilket befintligt nätverk man kan använda sig av - det ända som spelar roll för att slå sig in på marknaden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kolla tidigare sålda domännamn på Relevansanalys.se så ska du se att det kan stämma. Tänk också att mer och mer blir baserat på Internet och om 5 år kommer det se helt annorlunda ut från idag, något som ökar värdet på bra domännamn i med att fler och fler blir "tagna". Lugna ner dig några steg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker ocksa att domanen absolut ar vard over 100 000. Det saljs en hel del .se premiumdomaner for priser over detta, och de flesta sadana kop finns inte med pa nagra publicerade listor. Daremot kan det absolut ta lite tid att hitta ratt kopare da antalet kopare med pengar fortfarande ar ganska lagt sa det beror ju i sa fall pa hur brattom du har.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|