FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
http://www.dn.se/ekonomi/penningtvat...de-kontantkort
Hur drabbas du eller din verksamhet? hur ska du nu göra istället? jag drabbas hårt och vet ej hur jag ska lösa saker längre |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag funderar på om man inte kan be sin kund att regga sitt telefonnummer och "På heder och samvete" uppge sina uppgifter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jaa kanske bara en aning svårare när de kommer till erotik? folk e skygga o vill nog vara anonyma. är det inte vad hela grejjen med kontantkort handlar om? att vara och förbli anonym ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Alla som stiftar lagar måste fan gå på knark 24/7.
Undra hur många som tvättar pengar genom köpa massa ringsignaler och bussbiljetter. Alla som har lite IQ fattar att det är bara en dold agenda för kunna övervaka folk ännu mer. Kan dom inte erkänna att dom vill köra upp en RFID chip i röven på alla medborgare istället rakt av. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Wow, tänk dig alla kriminella som nu inte kan stå på busshållsplatsen och sälja bussbiljetter för 90% av priset ... vem har inte köpt sådana biljetter .... ![]() ![]() Ibland undrar man verkligen ... herregud! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
så tror jag med, handlar det inte om skatt, så är det övervakning och kontroll det handlar om.
Det slutar med att kontantkortena tas bort helt, eller att de redan registreras vid köpet av dem får ni se. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Alla som har lite IQ inser att EU inte skulle instifta en lag i syfte att bekämpa "penningtvätt och Terrorismfinansiering" som berör tusentals banker och andra företag bara för att du ska registrera din mobil. Men sure, om du tycker att vem som helst anonymt ska kunna knalla in på banken och donera några tusenlappar till al-Qaida så de kan spränga ännu en flickskola i Afganistan så får du stå för det... Edit: blev lite mer "troll" än vad som var tänkt, men hur bemöter man "Alla som har lite IQ fattar..."? Senast redigerad av pontus den 2011-04-26 klockan 20:09 Anledning: edit |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Haha, du tror verkligen dom har penningtvätt lagar för skydda mot terrorism som grund?
Dom vill bara ha koll och för kunna sno folks pengar i skatt, dom lär skita fullständigt i hur många jävla skolor som sprängs i Afganistan. Enda dom skulle vilja skydda sig mot terror är inom EU gränser. USA använder "terrorist" endast för kunna skapa krig och gå förbi andra lagar. Jag kan ändå betala pengar via offshore konton anonymt utan problem via flera länder, och det kommer ändå dom som donerar pengar för spränga skolor med. Resultatet blir endast att staten får mer övervakning av medborgarna och många inte ens kan köpa en bussbiljett istället. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Och om de enbart gör detta för att folk ska betala skatt är det inte heller något fel i sig, oavsätt om du stjäl 1000 kr i bidrag eller låter bli att betala 1000 kr i skatt så blir ju slutresultatet det samma. Staten "förlorar" 1000 kr. (Nu håller jag iof med om att usa använder "terrorism" för att gå runt lagar och personligen tycker jag att terroristerna ofta bör betraktas som frihetskämpar, det jag reagerar på är konspirationsteorin att "dom" har något egensyfte i att övervaka alla för övervakningens skull... På med foliehatten, utomjordingarna vill läsa våra tankar!!) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|