FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
För oss med (mer eller mindre) besökta webbplatser finns det väl en viss oro att sajten en dag skall tappa attraktionskraften. Det finns ju trots allt ett antal exempel på STORA sådana sajter som just steg upp som en sol och föll ner som en pannkaka: Lunarstorm.se Passagen.se Spray.se Altavista.com Lycos.com Geocities.com Ja, de flesta av dessa är ju nästan uråldriga exempel. Kommer ni på några färskare? Personligen tror jag att Yahoo! kommer tappa ännu mer de närmsta åren, men det är förstås bara en gissning.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen tror jag Facebook står lite i bakgrunden med en kölapp i hand. Tar nog lång tid för dem att falla, men antar att det måste vända någon gång.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
myspace.com - fortfarande stor men tappar för var månad som går ytterligare miljontals besökare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
patjoh,
Bra exempel! Deras nya layout etc verkar inte hjälpa. Kan nog bli en gigantisk pannkaka tillslut.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hur konstigt det än låter så känns det väldigt mycket som en fluga. (Kommer antagligen vara en väldigt långvarig sådan, men väldigt svårt att se Facebook med samma dragningskraft idag om 5 år.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror också att Facebook håller på att tappa i popularitet, baserat på min egen bekantskapskrets mindre och mindre nyttjande av sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Allt går i generationer på ungdomssidorna. Lunar, Playahed m fl fick sin generation och det gick inte att få samma personer att stanna på sidan och inte att få dit nya.
Facebook har även lite äldre brukare och då är det inte lika känsligt. Går ungdomen till någon annan sida så blir gamlingarna sittade med sitt FB på hemmet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Torget.se är ett annat gammalt exempel. Eniro.se är väl på vippen att gå samma väg.
Facebook är en webbsida som kommer att dö, även om det förmodligen kommer att ta många år. Hela affärsidén var att skapa ett nätverk som var "inne", "kul" och "trendigt", snarare än en brukstjänst. Det säger sig självt att det inte kan var för evigt. På det viset så skiljer sig Facebook från sidor som Google och Familjeliv. Brukstjänster kan överleva för evigt så länge som de fortsätter att erbjuda det bästa alternativet inom sin nisch. Men som sagts tidigare i tråden så är Facebook ingen renodlad ungdomssida. Gamlingarna kommer att bli kvar, tills de trillar av pinnen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|