FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Anledningen till att jag skriver detta är för att jag för någon månad sedan köpte en programmeringstjänst utav en kille här på WN. Det är en riktigt bra och trevlig kille så det är inte honom jag vill klaga på. Mitt problem är att vi har en väldigt dålig kommunikation och jag får sällan svar på de mail jag skickar, nu senast så var scriptet tydligen färdigt och jag fick länk så jag skulle kunna testa det. "Äntligen!" tänkte jag. Dock visade det sig vara helt fel script och han konstaterade själv att något var fel, sedan dess har jag inte hört något mer ifrån honom. Som jag skrev tidigare så är det en riktigt trevlig person som jag vet är bra på det han gör, problemet är att det utförandet kanske inte varit det smidigaste och ni vet ju alla att man trots att man försöker ha så mycket tålamod som möjligt börjar bli orolig när vecka efter vecka går, trots sagd uppskattad tid etc. Det tråkiga är ju också att scriptet tydligen är klart nu, och då kan jag tycka att det är lika bra att slutföra affären. Nu undrar jag: Vad ska jag göra? Jag skickar mail efter mail men får inget svar, skriver till honom på msn men får inget svar där heller, trots att han är online. Nu är han också spårlöst försvunnen på WN vilket gör det hela ännu mer komplicerat. Bör jag vara orolig eller ta det lugnt? Vill som sagt inte hänga ut någon eller klaga men behöver lite rådgivning. Och man vill ju dra igång snart.. Om den det berör ser detta så får du mer än gärna kontakta mig ![]() Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du något avtal som specifierar vad som ska göras, när det ska göras och till vilket pris?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
bjornstrom hann före men jag tänkte ställa samma fråga, vad står det i avtalet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Over Promise and Under Deliver... Ganska vanligt i branschen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Dålig stil att inte svara på tilltal, det är väldigt oproffsigt. Även rutinerade killar kan ibland få problem med sin leverans, då är det väl bättre att säga att han missuppfattat vissa krav och att det kan ta någon vecka till. Bättre att man som kund vet vad som händer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Detta händer mig ungefär varannan gång jag anlitar folk. Betalar alltid i efterskott och blir de sena med delivery så hittar jag snabbt en ny programmerare för att folk tenderar att upprepa sig. Detta är mitt bästa tips efter de 3 år jag har i branschen.
Vad som förmodligen hänt är: Han är inte klar än och vet inte riktigt hur han ska lösa problemet. Han kanske inte ens har börjat, vem vet. Det jag hatar mest med dessa människor är att de inte förklarar sig heller utan bara väljer att ignorera en helt och hållet. Ha inte tålamod, byt kille snabbt som sjutton så du kommer igång igen. Att jag haft tålamod har gjort att jag förlorat ca 1 års framgång på vissa idioter jag jobbat med. Nu har jag iaf lärt mig läxan. Alla är "trevliga", till en början iaf. När du väl hittat en som är bra, punktlig och proffsig på riktigt, använd honom så länge du kan! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|