Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

En affär som aldrig går i land

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-25, 16:14 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Standard En affär som aldrig går i land

Hej,
Anledningen till att jag skriver detta är för att jag för någon månad sedan köpte en programmeringstjänst utav en kille här på WN. Det är en riktigt bra och trevlig kille så det är inte honom jag vill klaga på.

Mitt problem är att vi har en väldigt dålig kommunikation och jag får sällan svar på de mail jag skickar, nu senast så var scriptet tydligen färdigt och jag fick länk så jag skulle kunna testa det. "Äntligen!" tänkte jag. Dock visade det sig vara helt fel script och han konstaterade själv att något var fel, sedan dess har jag inte hört något mer ifrån honom.

Som jag skrev tidigare så är det en riktigt trevlig person som jag vet är bra på det han gör, problemet är att det utförandet kanske inte varit det smidigaste och ni vet ju alla att man trots att man försöker ha så mycket tålamod som möjligt börjar bli orolig när vecka efter vecka går, trots sagd uppskattad tid etc.

Det tråkiga är ju också att scriptet tydligen är klart nu, och då kan jag tycka att det är lika bra att slutföra affären.

Nu undrar jag: Vad ska jag göra? Jag skickar mail efter mail men får inget svar, skriver till honom på msn men får inget svar där heller, trots att han är online. Nu är han också spårlöst försvunnen på WN vilket gör det hela ännu mer komplicerat.

Bör jag vara orolig eller ta det lugnt? Vill som sagt inte hänga ut någon eller klaga men behöver lite rådgivning. Och man vill ju dra igång snart..

Om den det berör ser detta så får du mer än gärna kontakta mig

Mvh
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-25, 17:53 #2
bjornstrom bjornstrom är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
bjornstrom bjornstrom är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Har du något avtal som specifierar vad som ska göras, när det ska göras och till vilket pris?
bjornstrom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-25, 18:18 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
bjornstrom hann före men jag tänkte ställa samma fråga, vad står det i avtalet?
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-27, 15:56 #4
se7ens avatar
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
se7ens avatar

Reg.datum: Nov 2004
Over Promise and Under Deliver... Ganska vanligt i branschen.
se7en är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-27, 18:53 #5
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar

Reg.datum: Jun 2007
Dålig stil att inte svara på tilltal, det är väldigt oproffsigt. Även rutinerade killar kan ibland få problem med sin leverans, då är det väl bättre att säga att han missuppfattat vissa krav och att det kan ta någon vecka till. Bättre att man som kund vet vad som händer.
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-27, 19:55 #6
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Detta händer mig ungefär varannan gång jag anlitar folk. Betalar alltid i efterskott och blir de sena med delivery så hittar jag snabbt en ny programmerare för att folk tenderar att upprepa sig. Detta är mitt bästa tips efter de 3 år jag har i branschen.

Vad som förmodligen hänt är: Han är inte klar än och vet inte riktigt hur han ska lösa problemet. Han kanske inte ens har börjat, vem vet. Det jag hatar mest med dessa människor är att de inte förklarar sig heller utan bara väljer att ignorera en helt och hållet.

Ha inte tålamod, byt kille snabbt som sjutton så du kommer igång igen. Att jag haft tålamod har gjort att jag förlorat ca 1 års framgång på vissa idioter jag jobbat med. Nu har jag iaf lärt mig läxan.

Alla är "trevliga", till en början iaf. När du väl hittat en som är bra, punktlig och proffsig på riktigt, använd honom så länge du kan!
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017