FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Till hösten fyller dottern 15 år och på önskelistan står en 4-hjuling. Vi bor på landet så en 4-hjuling passar bättre året runt än en vanlig 2-hjullig EU-moped. Men, vad ska man titta på när det gäller 4-hjulingar? Kan absolut inget så när man surfar omkring på blocket och sajter så är det svårt att veta vad som är kvalité och vad man ska undvika. Någon som har erfarenhet, tips o råd?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns dem som EU-moppe? För det finns lite snabbare varianter som kräver B-kort.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
lillebrorsan har haft två av dessa kina varianter för kring 5000:- styck . och visst kan de räcka med en sån , men räkna då med att få byta lite leder och bussningar till högre kvalitet inom kort. de är de delarna som slits i kinamaskinerna då allt sånt är av lägsta kvalitet. sen är inte heller kinamaskinerna byggda alls för att hoppai skogen med
men ja ska man ha en yamaha eller honda får man ju betala nästan som för en liten bil. ska se om jag hittar den senaste bror hadde den va snäppet bättre än den första. återkommer Senast redigerad av knullis den 2011-04-25 klockan 10:34 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Man får vad man betalar för som alltid, köper man billigare kinaprylar får man absolut räkna med att byta en hel del. Men inte ens då skulle jag rekomendera en sådan maskin.
Har själv varit med om hjulaxel som gått av exempelvis, detta på 400cc maskin i låg fart som tur var. Även bultar med mera har jag sett gå sönder, så jag vill påstå att förutom att dom är av dålig kvalité är dom direkt farliga. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|