FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej!
Letar efter en tjänst där folk ska kunna göra betalningar med hjälp av en vanlig telefon och ett kreditkort. Det ska inte kräv någon GPRS, 3G eller liknande. Skullekunna vara att man ringer ett nummer och säger att man vill betala faktura x med keditkort y Någon som känner till något. Har tittat lite på betal sms men hade tänkt mig en kostnad under 10% alternativt 100sek per betalning. /Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det jag hittar just: http://www.cellsynt.com/sv/betalsamtal Startavgift 1000 SEK Månadsavgift 200 SEK Ersättning Utbetalningsnivå i procent av samtalets taxa 75% Utbetalningstid Transaktioner utbetalas månadsvis detta antal dagar efter avslutad kalendermånad 40 dagar Tariffer 5–200 kr/samtal (inkl moms) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns även www.wobtel.se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, jaag hade tänkt mig något i stil med paypal fast att man använder telefon istället för dator. Alla har ju inte tillgång till dator och internetnär de reser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan man ringa till en människa? Vad är det för summor det gäller? Jag handlar lite från england och där verkar det vara lite standard att man tar folks kortnummer och knappar in manuellt i kortläsaren. Sen får man bara med kvittoremsan häftad på fakturan. Kikade på min och man verkar kunna göra det på den med men har inte testat. Annars kan du ju göra samma sak online.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Man skulle kunna göra en lösning där man SMSar in betalkortsnummret, eller en mobil-webbaserad koppling till Paypal/Payson?
Senast redigerad av abergman den 2011-04-28 klockan 01:42 Anledning: syftningsfel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tror inte att vi får knappa in numret via telefon med vårt avtal, men det skulle ju kunna vara ett alternativ att vi byter avtal för betalkort. Vi har ganska får transaktioner och de flesta på lite större belopp, så det blir ganska få av dem som faktiskt går via betalkort. De flesta av våra kunder tycker det är enklare att göra en banköverföring.
Dock har vi en del sena bokningar där betalningen måste ske per telefon på något sätt. Mobilbaserad lösning eller SMS skulle kunna vara ok, dock kan många tycka att mobilbaserade lösningar är lite knepigt att använda. Någon so har lust att dra igång tjänsten ;-) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|