FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo funderar på att köpa en bärbar dator ... får kosta runt 10 -12 000 kr.
Någon som har ett förslag på en bra? Gärna dvd brännare och mkt minne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Här har du i alla fall en relativt ny tråd http://www.webmasternetwork.se/f7t10432.html
Nästa gång kanske du skulle försöka söka innan du postar? ![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har funderat på en Sony vaio FS **** (någon FS model) inte säker på vilken än
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det går ju inte att svara på om du inte specificerar vad du ska använda datorn till, eller vad som är viktigt för dig. Ungefär som om du skulle fråga vad vi kan rekommendera för mediciner för 10-12k, utan att ange vad du har för sjukdom.
Jag har i alla fall en Dell Latitude D610 och är nöjd med den. Den ligger i din prisklass exkl. moms. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ska du ta med datorn? Köp en liten dator, max 2.2 kg. Koppla den till större skärm på arbetsplatsen. Ska du bara använda datorn stationärt köp en med stor skärm, finns upp till 19" numera har jag hört.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Köp denna
HP NX8220 PM 2.0 1GB/80 DVDRW BT WLAN 15.4" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
jag kan rekomendera
HP NC6220 PM 1.8 512/60 DVD/CDRW WLAN BT 14#XPP |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Annars är det viktigt att man kan köra ps, corel utan att det går för trögt. Gärna oxå då en stor skärm. Batteritid spelat ingen som helst roll. dvd-brännare skulle inte heller vara en nackdel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker service är viktigt..
En trasig IBM = 2-5 veckors lagningstid En trasig DELL = 1-3 dygn på platsen. Trasig HP = 1-3 dygn på platsen. Compaq = 2-5 veckors lagningstid. Dessa tider är på vårat företag iaf.. Dell och HP verkar ha stora problem med Backlighten (vi har bytt flera). Jag har haft följande märken : Toshiba. Dell. HP. IBM. Compaq. Best. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|