FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej, ber om usäkt ifa detta redan är besvarat någon annan stans men hittade inget när jag sökte.
Skall hjälpa en kund att flytta sin Drupal 6 sida och undrar om någon kan rekommendera hotell. Deras host idag är väldigt seg (tar ca 3,5 s. att ladda en sida). De verkar ha ganska många moduler installerade så jag skall gå igenom och se vad jag kan ta bort. Deras host idag har 128 M php memory så är tveksam till om det är det som gör den slö. De vill kunna köpa i förväg en 10 års hosting av sidan och domännamnet. Sidan har ingen hög belastning alls utan endast ett fåtal antal besökare per dag. Någon som har bra förslag? Jag har testat följande redan. Binero - Senast jag testade ( december 2010) var det ännu långsammare laddningstider (kunde få upp till 10 s) vilket verkar beror främst på deras databasserver (samt PHP-memory) One - Tyvärr för långsamt och var en del annat som var mäckigt Loopia - Fungerar dock inget raketbränsle direkt Skall testa space2u i veckan dock verkar det endast vara 64 M PHP-minne förutom för de dyra paketen. Jag skulle uppskatta om server hotellet kan göra någon form av cache tex. APC dock är det inte ett krav. Tacksam för alla typer av svar jag kan få. Brukar hosta sidorna själv idag men skulle uppskatta att lägga iväg den då det är på 10 år. Senast redigerad av Strutsagget den 2011-04-07 klockan 16:57 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Personligen tror jag att det verkligen är koden som är problemet. Du kommer alltid få betala 10 gånger mer än nödvändigt för en sida som kan ta upp emot 10s att rendera på faktiskt rätt hyfsade webbhotell. Det är något som är rätt väl förekommande för alla vanliga CMS, att man lägger på modul efter modul och i slutändan har 50 tunga plugins/extensions som dessutom inte cachar ett enda objekt och i värsta fall till och med har en struktur som till och med omöjliggör systemets automatiska cachningsmetoder.
Börja med att profilera applikationen och ta reda på var renderingstiden spenderas och se hur du kan komma åt de värsta bovarna. PHPs memory_limit på t ex 64 mb ska inte vara någon fara alls. Det innebär inte att det är max som dina php-processer får använda utan att varje script-exekvering är begränsad till 64 mb minnesanvändning. Kommer du över det, även med ett tungt CMS som Drupal, utan att använda riktigt tunga funktioner som bildeditering i lite högre upplösning eller text parsing med större mängd data så är det något som är rejält fel i koden - inte på hosten.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
kolla gärna på Drupal Sweden de har en wiki där om webbhotell :
http://groups.drupal.org/node/8635 tror den uppdateras rätt ofta, kan ha fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
provade du att aktivera cache i Drupal? den brukar göra väldigt stor skillnad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm, min post blev tydligen raderad för egenreklam vilket verkade lite udda då syftet var att rätta till ett faktafel.
I vilket fall så är 64M som du nämner ovan inte korrekt, vart gränsen ligger antar jag att ni måste kolla själv då jag antar att det var för att jag skrev den som det blev egenreklam... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Nu blandas det hej vilt med bits och Bytes igen..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag läste på oderlands hemsida att de ska fungera bra med Drupal. Har dock inga egna erfarenheter!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Drupal fungerar väl på de flesta webbhotell, så där ser jag inga konstigheter. Går Drupal segt på ett webbhotell, går väl allt annat segt, Joomla, WP osv. och går allt snabbt på ett hotell så lär väl Drupal också gå snabbt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
||||
![]() |