FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det tillåtet att skicka ut reklam via sms till privatpersoner och företag? Vad tror ni de tycker om det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Företag: Ja
Privatpersoner: Nej (http://www.konsumentverket.se/Klaga/Anmala-spam/) Nu gäller länken e-postreklam, men lagen säger oönskad reklam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skicka aldrig ut reklam till de som inte vill ha reklam, dvs använd opt-in, dvs varje måste själv anmäla intresse av reklam för att få det och det ska vara minst lika lätt att avregistrera reklam som det var att registrera ...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det bara jag som tycker att sms-reklam är bland det mest påfrestande av all reklam? Själv har jag efter nr-byte 2 visitkort, ett med mobilnr som jag bara delar ut till "riktiga" kunder och ett utan som jag använder i alla andra sammahang. På registreringar etc där det krävs mobilnr skriver jag av misstag fel - kollar ibland så att det felskrivna numret fortfarande inte går till någon.
Sedan hålelr jag med Conny opt-in och vill tillägga: inget krav på nr Framförallt tydlighet för allt för ofta finns det långt ner i någon villkorstext. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är tillåtet att ringa (skicka SMS, e-post etc) till personer i tjänsten vars arbetsuppgifter kan tänkas involvera de produkter man gör reklam för. En inköpare får räkna med att bli nedringd av precis alla leverantörer som finns, en systemadministratör kan få reklam för datorprogram, en designer kan få reklam för ritblock etc...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag som privatperson skulle fått ett SMS med reklam skulle jag utan tvekan bojkotta företaget omgående.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|