FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mitt vanliga internet är snabbare än hemnätverket som ni kan se på bilden längst ner så har jag 30/40 till internet.
Och det är ungefär samma resultat på båda datorerna. Men när jag skickar filer till och från min HTPC och vanliga dator via Windows 7's egna "Hem nätverk's" greja, då får jag max 10Mb/s. Hur kommer det sig? Med programmet "Lan speed test" får jag också 10Mb/s på skrivande, men 24 på läsande. Så även det programet verkar utsättas för 10Mb/s spärren. Jag provade även med ftp, och det är typ samma resultat. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det kan vara många olika saker som spelar in, tille xempel:
* Långsamma diskar i någon av datorerna * Dåligt nätverk, till exempel ett trådlöst * Brandväggar * Dålig routingutrustning (återigen, trådlöst?) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kör inte med trådlöst, bara kablar och diskarna jag skickar imellan är båda nya visserligen 5400 varvare. Jag kör comodo internet security på båda datorerna också.
Och då jag har snabbare till internet i sig, så kan det ju inte vara fel på kablarna osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är det 10 Mbit/s (10 Mb/s som du skriver) eller 10 MByte/s?
Det är en jäklar skillnad.. Och när man kopierar filer i Windows ser man oftast MByte/s. b = bit B = Byte |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|