Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Statistik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-01, 19:57 #1
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Medlem

Standard Statistik

Jag har inte ordning på min statistik. Mitt besökarantal går raskt uppåt från år till år. Det gör inte inkomsterna (=ökningen är betydligt mindre än den borde vara). Problemet är att jag inte vet varför.

Jag skulle behöva lite tips om hur jag kan få något komplext och svårbegripligt, lättöverskådligt och lättfattligt. Vilka program? Strategi?
magiana är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-01, 20:07 #2
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Har du testat Google Analytics? Det är gratis och ger dig mycket information om dina besökare.

Anledningen till att intäkterna inte hänger med kan bero på att du rankar bra på nya söktermer som inte riktigt matchar dina annonser. Kolla upp vilka söktermer som ger mycket trafik och se om landningssidorna är relevanta för dem.

En annan anledning kan vara att du fått en helt ny typ av besökare. Om du tidigare haft 15-20-åringar på besök så funkar en viss typ av annonser, medan annan reklam funkar bra för 45-55-åringar.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-01, 21:35 #3
Medlem

Medlem

Jag har Google Analytics men begriper inte riktigt hur jag ska få informationen användbar.

Jag misstänker att jag börjar få fler och fler sidor som har sämre betalda googleannonser. Kruxet är väl att jag redan förbrukat de bästa sökfraserna och börjar få svårt att hitta andra sökfraser att rikta in mig på. Dessutom har klickfrekvensen gått ner utan uppenbar anledning, men det är ingen nyhet för i år.
magiana är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017