FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har inte ordning på min statistik. Mitt besökarantal går raskt uppåt från år till år. Det gör inte inkomsterna (=ökningen är betydligt mindre än den borde vara). Problemet är att jag inte vet varför.
Jag skulle behöva lite tips om hur jag kan få något komplext och svårbegripligt, lättöverskådligt och lättfattligt. Vilka program? Strategi? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har du testat Google Analytics? Det är gratis och ger dig mycket information om dina besökare.
Anledningen till att intäkterna inte hänger med kan bero på att du rankar bra på nya söktermer som inte riktigt matchar dina annonser. Kolla upp vilka söktermer som ger mycket trafik och se om landningssidorna är relevanta för dem. En annan anledning kan vara att du fått en helt ny typ av besökare. Om du tidigare haft 15-20-åringar på besök så funkar en viss typ av annonser, medan annan reklam funkar bra för 45-55-åringar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har Google Analytics men begriper inte riktigt hur jag ska få informationen användbar.
Jag misstänker att jag börjar få fler och fler sidor som har sämre betalda googleannonser. Kruxet är väl att jag redan förbrukat de bästa sökfraserna och börjar få svårt att hitta andra sökfraser att rikta in mig på. Dessutom har klickfrekvensen gått ner utan uppenbar anledning, men det är ingen nyhet för i år. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|