FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur ska datan samlas in? Ska servern eller klienten initera(Push eller Pull) | |||
Server => Clinet (Pull, Servern initierar anslutningen och hämtar data. Cron på servern) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 73.91% |
Clinet => Server (Push, klienten pushar datan till servern med jämna mellanrum. Cron på klienten) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 26.09% |
Antal röster: 23. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Utmaningen ligger i att få klienten att upptäcka vilken "produkt" de använder, men jag misstänker att det oftast kan göras genom att helt enkelt titta på serverns/servrarnas hostname eller liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
För övrigt kanske vi borde försöka komma bort från uttrycken "klient" och "server"? Deras primära mål är ju inte att kommunicera, och klient/server kanske bara förvirrar. Klientens primära mål är att exekvera tester och generera rapporter. Vi kanske kan kalla det skriptet eller applikationen? Serverdelens primära mål är att sammanställa och redovisa data för användare via en hemsida. Hemsidan kanske fungerar? Här är några av mina tankar sen sist (huller om buller):
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Absolut intressant - för alla parter. Vi bidrar gärna också med hosting vare sig det är delat eller virtuella servrar...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
akelagercrantz: Bra lista!
Kan lägga till några punkter:
Vi borde försöka strukturera upp och sammanställa de krav och features vi vill ha för att sedan komma till någon form av konsensus kring det. Efter det kan vi börja organisera upp utvecklingen. Jag tar gärna på mig att koordinera ihop detta. Vi som är intresserade borde hitta något bra sätt att kommunicera med varandra. IRC, Skype eller vad föredrar ni? Personligen tycker jag gruppsamtal/-chatt på Skype fungerar utmärkt för detta ändamål. Det är till exempel väldigt bra att kunna se backloggen på vad alla har skrivit utan att krångla med bottar m.m. så att man inte missar något viktigt. Någon som har något annat förslag? Senast redigerad av pelmered den 2011-03-23 klockan 22:20 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag har sprungit i förväg lite och gjort några förändringar i koden. Försökte sätta upp ett skal för modulära tester. commit: f8957e65b15bec801575 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur går vi vidare nu?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan sätta upp ftp och db på 3 olika hostar ifall de hjälper testandet av scripten och utvärdera resultat.
För att slippa ha sjuttielva adresser olika domänadresser till testmaskinerna så kan man lägga upp t.ex. A records som subd: citynetwork.hostingspeed.se loopia.hostingspeed.se servage. -||- osv osv Har lagt upp 3st nu, tar ett tag för dns posterna att uppdatera. citynetwork[punkt]hosten.se servage[punkt]hosten.se infoferenda[punkt]hosten.se Senast redigerad av BarateaU den 2011-03-29 klockan 14:22 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Mycket intressant projekt och väl värt att sponsra.
En självklar sak bör ju vara att tala om vilken kontoform man har, man får ju alltid vad amn betalar för och en VMwarehosting e ju dyrare än en snik VMS som i sin tur är dyrare än shared hosting, så man bör ju kunna jämföra olika shared hosting mot varandra och VPS/VM mot varandra för mer rättvis jämförelse. Sen anser jag att man även bör kunna ha ett .NET script för att jämföra NET/M$SQL prestanda då de flesta företag trots allt föredrar denna miljö när dom behöver integrationer. Även om dom inte lär välja shared hosting för de ändamålen så är ju inte en VM irrelevant. Eller så kan dom behöva en mindre projektplats med shared Hosting så... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Hellre ett script som fungerar riktigt bra och täcker den absolut största majoriteten av webbhotellsbranschen, än två täcker hela men som fungerar halvdant... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|