FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Places som Facebook lanserade för en tid sedan är en strategi för denna tjänst http://www.facebook.com/deals
Hur tror ni detta påverkar exempelvis Groupon, Letsdeal m.fl? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
t.ex. groupon kör telemarketing stilen, facebook skall vara på eget demand?
Bara där försvinner en stor kundgrupp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, tror personligen att Facebook Deals på sikt kommer ta död på Groupon.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
En av alla fördelar med Facebook Deals är att de integrerar dem i Facebook Places. Facebook Places används (av min erfarenhet) av folk som egentligen inte är så intresserade av platsbaserade tjänster som Foursquare och Gowalla. Facebook Places används därför att det är en del av Facebook. Därmed tror jag att Facebook Deals kommer nå stor framgång.
Jag har själv använt Groupon vid flera tillfällen- och jag gillar konceptet (även om jag gärna skulle vilja att en presenterad deal blir av- oavsett hur många som köper den). Det finns nog mycket att hämta för lokala företag i platsbaserade tjänster, redan nu har vissa företag hängt med och ger bort produkter eller erbjuder rabatter till kunder som checkar in på Foursquare/är mayor på företagets plats "spot". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Facebook deals kommer bli en storspelare, men om man läser branschrapporter står den här typen av marknadsföring för en ENORM tillväxt. Kommer finnas utrymme för fler aktörer och om man direkt tittar på Groupon, det är inte direkt några gröngölingar i deras styrelse och VC-management. De anpassar sig och kommer fortsätta växa, tillsammans med FB. BOOM! Groupons latest valuation; $25 billion http://techcrunch.com/2011/03/17/groupon-25-billion/ Senast redigerad av kippex den 2011-03-18 klockan 01:31 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|