Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

IE9 släppt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-16, 12:54 #1
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Luncode Visa inlägg
Microsofthat? Hittar en inte ett enda påstående i mitt inlägg som ens skulle kunna vara i närheten av att tolkas som hat.

HTML(5) kommer aldrig att bli "färdigt". Det är en löpande utveckling som webbläsarutvecklarna (och en del andra organisationer i branschen) själva står för. Microsoft verkar inte vilja vara särskilt delaktiga i denna utveckling. Precis som du säger så väntar man hellre flera år med implementering av nya tekniker, istället för att komma med nya idéer och innovationer som Google, Mozilla, Apple och Opera gör.

Ta Canvas som exempel. Det tog sex år för Microsoft att fixa stöd, sedan de första vettiga implementeringarna gjordes i Gecko och WebKit (även om prestandan på javascriptmotorerna för sex år sedan inte var riktigt tillfredsställande). Väntar man lika länge med exempelvis WebGL tror jag att man verkligen kommer få bita i det sura äpplet den här gången. Det går inte glida i webbläsarbranschen längre .
"Hat" i form av att du hoppas att det går dåligt för dem, än att istället hoppas på att de implementerar rätt saker snabbt och enligt standard.

Sedan är jag inte så säker på att WebGL kommer slå igenom. OpenGL har ju knappt slagit igenom. Tror nog då snarare på Flash 3D. Allt beror väl på vad folk anser enklast att utveckla till (därför DirectX är populärare än OpenGL idag, för att det är enklare att få snyggare resultat).
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-20, 19:11 #2
Spindels avatar

Spindels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Luncode Visa inlägg
Förlåt att jag fortsätter en debatt som är ganska off-topic. Men den som inte tror att det här är framtiden, har nog inte alla kameler i oasen . WebGL kommer slå stort.
Det där går ju fixa i Flash också...
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-22, 14:03 #3
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel Visa inlägg
Det där går ju fixa i Flash också...
Absolut, det går såklart skriva ett OS i flash också om man vill, men det är få som är så dumma

Vi kan ju jämföra, skriv detta i flash http://mrdoob.github.com/three.js/ex...ials_cars.html

och så jämför vi FPS och CPU usage så får vi se..
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017