FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har exakt samma erfarenhet. Det är vansinnigt jobbigt att göra affärer med Eniro. Jag bröt med Eniro för två år sedan, då de hade haft "vänligheten" att slå på automatisk budgivning på mitt och alla mina konkurrenters konton. Kontentan blev att priserna per klick steg mot oändligheten och fakturan som trillade ner i brevlådan blev därefter. Det tog åtskilliga veckor och en massa tjafs innan de makulerade den. Nu hoppade vi på tåget igen i samband med att de lanserar sitt nya system. Den här gången hann vi inte ens skapa ett konto innan den första fakturan på drygt 8000 kr damp ner i brevlådan. "Verkliga klick" stod det på fakturan ![]() Man kan inte lite på Eniro, det är i alla fall en sak som är säker. Senast redigerad av Gustav den 2011-03-27 klockan 19:14 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag kan som tidigare anställd på Eniro intyga att det här sättet att hantera kunder är, eller i varje fall var, en uttalad strategi i hela säljorganisationen. Antalet gånger som företaget visades på träfflistan var antalet direktträffar på företaget - så att förvränga bilden av det resultat/värde de levererade var också en uttalad strategi. Om Eniro går i konkurs ska jag fira med en tårta, minst! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har äntligen lyckats bränna en gammal annonsbudget hos Eniro men de levererade knappast några kvalitetsklick, allting kom från Fameads och kvalitet var noll och därmed tackar även jag för mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Är det någon som har positiv erfarenhet från deras annonser? Ger det något eller är det en kanal som är värd att glömma även om man vill nå bredden? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag är relativt oinsatt men spontant verkar det ju otroligt att ett så stort företag som Eniro håller på med något som i princip kan betraktas som bedrägeri. Bra att det belyses här, i DN och andra medier. Det skulle inte förvåna mig om Eniro gör en pudel inom kort. Uppmärksamheten de får nu kan knappast vara bra. All "reklam" är INTE bra sådan. Ordspråket ljuger.
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
Eniros ledning tycker förmodligen bara att det är bra att företaget har "hungriga" och "aggressiva" säljare och att deras kundtjänst avslutar varje ärende "snabbt" och "effektivt". Men Eniros problem är inte bara några rötägg till säljare, utan metoderna att ljuga och luras verkar genomsyra hela organisationen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
Ganska patetiskt att de svenska bankerna inte klarar av att göra en korrekt analys av dessa bluffmakare och rekommenderar KÖP av akiten. http://di.se/Default.aspx?pid=240479...epslanguage=sv http://di.se/Default.aspx?pid=240026...epslanguage=sv |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Jag behöver inte säga vad jag tycker om bankernas "aktieanalyser". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Många förstår inte (eller har svårt att tro på det) att bankerna i första hand gör analyser/rekommendationer som skall gynna deras egna innehav och utlåning. Kunder i banken kommer alltid i andra hand. Och är vid vissa tillfällen också tänkta att ta över en del av bankens förluster i dåliga innehav. Detta genom att banken ger dom analyser/rekommendationer som är förvrängda/felaktiga jmf med bankens uppriktiga tro och interna analyser. Swedbank Robur äger 4,9% (4 900 176 aktier) i Eniro (4e största ägare) SE-banken, Handelsbanken, Swedbank, Nordea, Danske Bank, DnB Nor och RBS - har tillsammans lånat ut 6,4 miljarder kronor till Eniro. Säger det mesta... Senast redigerad av Revinc den 2011-08-27 klockan 17:29 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|