FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är jag medveten om, jag syftade på denna eventuella skärpning.
![]() Senast redigerad av Adestro den 2011-03-13 klockan 12:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är galet att man attackerar webbsidor och inte webbläsare. Tycker faktiskt det är ett rimligt krav att en webbläsare ska ha bra och säker hantering av cookies och det är där EU borde rikta sin kraft mot.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Rör inte min kaka!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite roligt att alla byråkrater hängt upp sig på cookies när lokal lagring kommer starkt med HTML5. Märks tydligt hur efter politiska beslutsfattare är...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är EU undantagna? enligt http://europa.eu/index_sv.htm så finns det ingen information om cookies, dock sätter dom någon typ av kaka (europa_esurvey)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
I övrigt tycker jag allt inom It nu har blivigt lite väl larvigt. Lagar hit och dit utan att tänka efter. Snart törs man väl inte använda öppen källkod längre, för att det strider mot myndigheternas vinst på sluten källkod - precis som SVT och deras ***** tvlicens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Det är inte SVT:s licens. Det är en lagstadgad avgift som handhas av Radiotjänst. Det du antagligen avser är förslaget om apparatavgift på datorer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Politikerna vill förmodligen bara väl med detta lagförslag men jag tror bristerna ofta beror på att IT-branschen generellt sett är ganska dålig på att kommunicera med beslutsfattarna vilket är a och o i sammanhanget.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
EU måste väl inte ha information om cookies eftersom reglerna ännu inte har trätt i kraft.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Lagen om Cookie-information (SFS 2003:389) har funnits ett bra tag. Detta är däremot en skärpning som inbegriper att besökaren aktivt måste godkänna cookies. Dock verkar det finnas kryphål.
Senast redigerad av Adestro den 2011-03-14 klockan 15:52 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|