FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag sysslar en hel del med SEO, men jag har sista 2-3 månaderna fått 2-3-4 st av mina huvudsidor bannade i google PGA länköp, hur försiktig jag än var, så är google inte dumma.
jag kommer aldrig mer i hela mitt liv köpa en länk. och vill tipsa alla att hålla sig undan länköp hur smarta de än tror de är. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men vart placera dom dina länkar, som du köpte, alltså la dom in länken på sitewiden, footern eller i början av en artikel eller hur? Kan du beskriva så noggrant som möjligt så vi andra inte råkar ut för detta ifall vi skulle köpa länkar? ( Även om jag själv inte betalar 1 enda krona förrutom min tid när det gäller SEO så ) kan det vara bra för andra att veta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur många länkar köpte du då?
Känns ju konstigt om google bannar dina sidor för att ha köpt länkar men inte bannar sidor som får 1000-tals inlänkar varje dag via spam. Men å andra sidan vet man aldrig med google. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vilket sökord du jobbar med har mer med saken att göra än antalet köpta länkar. Google gör officiellt inga skillnader mellan olika sökord, men risken att åka dit vid länkköp skiljer sig stort mellan olika nischer. Du kan fastna i alla möjliga filter som är helt automatiska och enbart baserade på Googles algoritmer. Men regelrätta bannlysningar sker vad jag vet bara manuellt. Skillnaden är stor, eftersom man kan ta sig ur filter, men aldrig upphäva en bannlysning utan manuell handpåläggning av Google. Hasardspel, läkemedel, märkesaccessoare/klockor, krediter, mm är exempel på sådana nischer som är underlag för mycket manuell granskning från Googles sida. Om din business däremot är hundgodis, så kan du förmodligen köpa ganska många länkar innan du åker dit. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|