FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Människan är smart nog att kunna agera egoistiskt, men för dum för att förstå att denna egoism tillslut kommer utrota den egna arten.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2011-03-13 klockan 11:50 Anledning: grammatisk tabbe |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
StefanW: Din åsikt - Jag respekterar det
![]() Captan_Thailand: Ja, det är väll så som du säger, att detta ligger oss närmare hjärtat, än det som hände för flera tusen år sedan, att dagens media uppmärksammar oss mera nu och allt känns "real", bara föra att det sker "nu". Så du förklara det bättre än mig och så är det ![]() KrisitanE: Typisk kommentar, "skolkade du från historialektionerna". Faktum är att jag aldrig skolkat från någon lektion, och ändå vet jag, att människan överlevt istider, men so what? Det är väll inte så att dom förklarat för deras barn att dom ska föra vidare detta och att deras barn barn har fört över detta till de "nyare" generationerna och så, så har det ju väll inte hållt på? Annars skulle väll alla minnas jordbävningen år X (några hundra år innan istiden) - ne skulle inte tro det. Anders: Jag vet faktiskt inte, jag hoppas det hjälper något iallfall och inte går till dom som är ledare/vd/ägare för alla dessa organisationer. Helst vill man ju själv åka ner till respektive land och hjälpa de IRL. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Expressens lösbilaga frontar idag med en kampanj med Röda Korset, "Hjälp offren i Japan". Känns som att svenska Röda Korset försöker casha in lite administrationspengar på detta? För jag tror inte Japan behöver hjälp av Röda Korset i Sverige...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ekonomiskt behöver Japan knappast någon hjälp men hjälparbetare och förnödenheter behövs ju vid stora katastrofer, oavsett hur rikt det drabbade landet är. Infrastruktur slås ut, människors hem förstörs och många är skadade. Jag tror absolut på hjälpinsatser från frivilliga i sådana här situationer, typ Röda korset. Även om det är svenska Röda korset som samlar in pengarna får vi väl hoppas att de kanaliseras till lokala organisationer i och nära Japan; här gör de ju som sagt ingen nytta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Med tanke på att det är svenska Röda Korset vi pratar om tycker jag det luktar unket... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Utrikesministern har inte mycket med detta att göra, nej.
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Visst, vi saknar inte kunskap om den tiden heller men anledningen till varför vi bryr oss om saker som händer nu (orkaner,jordbävningar) osv tycker jag Captan_Thailand har svarat riktigt bra på. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|