FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag börjar se mig om efter en VPS för att köra ett gäng javaapplikationer (webb). Som jag förstått det så blir det problem när man kör exempelvis OpenVZ, virtouzzo pga minneshanteringen. Jag tror att 512mb RAM borde vara lagom, eventuellt klarar jag mig på mindre. Finns det några billiga varianter som kör XEN eller KVM? Det bör helst ligga i Sverige, möjligtvis på annat ställe i Europa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ta en titt på : http://www.hetzner.de/en/ Bra priser och funkar bra!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi kör KVM på City Cloud då vi har lyckats får klart bättre prestanda med KVM. Vore roligt att se vad andra leverantörer kör på också och kanske varför. Som sagt vi lyckades får bättre prestanda med KVM och det var största valet att det föll där...
Tror i framtiden att vikten eller skillnaderna av hypervisorn (dvs Xen eller KVM) kommer raderas ut mer och mer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag rekommenderar Linode.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
vps.net (London)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Levonline kör KVM då både prestanda och integrationen i Linux är förträfflig. Det blir nog allt svårare att hitta Xen-VPS:er när KVM även är den modell som förespråkas av Linux-utvecklarna. Mass-hosting av VPS:er är också lättare i KVM än i Xen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vi är väldigt nöjda med XenServer som är Citrix "enterprise-variant" av Xen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Oderland kör XEN i sina managed maskiner.
Annars funkar KVM minst lika bra, om inte bättre. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|