FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag läste nyss en tråd här ang. ett företag som ringt upp X och erbjöd en lön på 40k/mån, vilket var lite konstigt.
Då kom jag på att man själv kanske borde börja spela in konstiga samtal. Detta bryter säkert mot någon lag om den andra parten inte vill godkänna inspelningen. Däremot, lyckas man få deras tillåtelse som t.ex. när man ringer och skaffar abonnemang hos Tele2 (som spelar in ett bindande samtal), då hade det varit bra med en "kopia" på avtalet som man själv har. Man frågar dem alltså om det går bra att man själv spelar in det de spelar in. Min fråga är då om någon vet någon bra app till android som spelar in samtal? Har hittat ett flertal på gMarket men inga verkar riktigt pålitliga. Antar att detta inte är etiskt accepterade appar då många säkert skulle missbruka detta men man kan ju alltid fråga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ska vara ok att spela in samtal (utan tillstånd från annan part) där man själv deltar aktivt. Om jag inte minns fel?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Det stämmer bra att du får spela in samtal som du själv är aktiv i.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Samtal du deltar i får du spela in utan att upplysa eller annat. Det är endast att avlyssna samtal som kräver särskilt tillstånd (polis osv som får göra).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det räcker med att en part är medveten om att samtalet spelas in för att det ska vara ok.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Verkar inte finnas något som fungerar fullt ut, även fast att Android dokumentationen visar på stöd för det i ett av biblioteken.
Tror jag ska sätta mig och skapa något liknande när jag har tid. Speciellt nu när ni säger som ni säger ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|