Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Försöker förstå Googles rankingtänk.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-06, 18:59 #11
molle_77 molle_77 är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2011
molle_77 molle_77 är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2011
Ingående länkar viktigt...men också nyheter och uppdateringar. Om du använder Drupal /Wordpress är t.ex. nyhetsspalten viktig, uppdatera ofta. Titta t.ex. på affiliatesajter såsom Bingosidan eller Sverigebingo mfl. De använder sig av sådana tekniker.
molle_77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-06, 22:26 #12
minken minken är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
minken minken är inte uppkopplad
Nykomling

Bra tips där molle! Ska definitivt fixa det. Jag har dock mitt twitterflöde i en spalt på min WP blogg.
Tack!
minken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-10, 15:44 #13
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem

dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem

Adwords har som nån nämnde här "egentligen" ingenting med dina sökresultat att göra, men självklart så kan det påverka dig positivt i form av branding vid ett senare tillfälle när/om ditt företag blir stort och känt.

Det viktigaste i början är att städa upp hemma (onsite optimering) för att sedan bjuda in gästerna (offsite optimering). Har du inte städat hemma (din site) = folk (besökare) kommer att lämna ditt hem snabbt (hög avisningsfrekvens).

Det finns många parametrar som är viktiga Onsite, titta igenom så att du har beskrivit alla bilder med alt-taggar, se till att du har fått bort dubletter och försök ha så unikt innehåll som det bara går (rippa inte produktbeskrivningen utan skriv den själv baserat på återförsäljarens beskrivning). Se även till så att du har en bra url struktur så att det inte är. www.domän.se/35358^'55iaw(794

Ja du fattar, detta är några saker som är viktiga att titta på först (finns massor med flera saker).

När du sedan bygger länkar så ska du som andra sagt försöka få ut ordet på bloggar, leta upp bloggar med do-follow helst med hög Pagerank (auktoritetsfaktor) och kommentera. Forum är bra också. Bäst för dig som har en ebutik är att få ut din RSS feed, att göra pressreleaser och skriva artiklar samt att få ut dessa i olika press directories och article directories.

Gör detta samt uppdatera siten regelbundet med content så ska du se att det går bra för dig, det här är bara en generell regel att man måste få in alla ben, räcker inte bara med ett ben.

Var dessutom försiktig med reciprokal länkar och länkutbyten så att du itne blir exkluderad ur google. En annan sak som är farlig är att skriva blogkommentarer som ser ut som spam, skriv generiska kommentarer: "Vilket bra inlägg, jag kan verkligen relatera till det du skrev".

När du fått allt på plats så sätter du upp sociala nätverkskonton, twitter konton, blogger, blogspot och skapar länkar mellan alla sidorna och således så rankas du bra
dampi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017