FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Senast redigerad av Luncode den 2011-06-18 klockan 17:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Du kan dra tillbaks betalningen från Paypal utan problem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Att man kan dra tillbaka betalningen från paypal utan problem stämmer inte. Googla lite på paypal så ser du att det finns massor med folk som blivit blåsta. Du har ett begränsat antal dagar att klaga, sen skiter paypal i om du fått dina saker eller inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag använde alibaba och deras escrow men trots bevis på undermåliga och i praktiken helt värdelösa produkter fick jag bara tillbaka en liten del av pengarna. Jag kunde bevisa hur säljaren debiterat 50% extra för frakten men det sket tvistlösaren i helt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hade en kund som drog tillbaka sin betalning ca 1 månad efter han betalat. Då hade redan nyttjat tjänsterna han betalade för. Jag överklagade detta, kostade mig ca 100 kr per återbetalning (6 st) och även pengarna han drog tillbaka (ca 600) så totalt 1200 kr gick jag i förlust. Paypal lämnade inget besked eller någonting för fallet. Sämsta företaget men tyvärr vanligast i min bransch.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Så någon begränsning har man inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Ett återbetalningskrav sker när en köpare ber sin kortutfärdare att återkalla en överföring som redan genomförts. Det kan innebära att en betalning som du redan fått till ditt PayPal-konto kan återföras, även om du redan har skickat varorna.
PayPal hjälper dig så mycket som möjligt när du vill överklaga ett återbetalningskrav, men det slutliga beslutet fattas av kreditkortsföretaget. Läs noggrant igenom tipsen på hur du bäst undviker bedrägliga transaktioner och återbetalningskrav. https://www.paypal-sverige.se/foreta...talningar.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Bara jag:
Har inget med kortutfärdaren o göra. Om jag skickar över pengar till mitt paypal konto, och betalar med dom, så kan jag när som helst häva köpet. Oavsett om det är till ett företag eller en privatperson. Detta är en relativt stor nackdel med paypal. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|