FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vilken webbläsare använder du? | |||
Chrome |
![]() ![]() ![]() ![]() |
37 | 39.78% |
Firefox |
36 | 38.71% |
Safari |
7 | 7.53% |
Opera |
5 | 5.38% |
IE |
6 | 6.45% |
Annan (kommentera) |
2 | 2.15% |
Antal röster: 93. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Senast redigerad av Luncode den 2011-06-18 klockan 17:52 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Använder Chromium. Den är snabb, stabilast av alla webbläsare jag testat och det finns många bra tillägg. Använder Firefox ibland när jag behöver Download Helper (ett tillägg).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är en trogen Opera-användare sedan många år. Använder dock Chrome till Adwords Keyword Tool eftersom den inte funkar i Opera
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Firefox. Den största anledningen är pga av alla plugins, främst "Tree Style Tabs" då jag ofta har många tabbar uppe samtidigt och då fungerar det inte med att ha dom horisontellt. Men jag såg dock att det fanns en beta-version till Chrome, ska installera nu och kolla hur det fungerar. Jag har hållit Firefox kärt länge nu så det blir svårt att byta dock
![]() EDIT: Nä, Chromes "Tree Style Tabs" var inte i närheten. Tråkigt. Senast redigerad av fluortant den 2011-03-01 klockan 21:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Själv använder jag Firefox, dels för jag tycker det är en stabil och ganska snabb webbläsare. Sen så kör jag med AdBlock och Firebug vilket jag inte skulle kunna arbeta eller surfa utan
![]() Har tidigare använt Chrome och Opera, men dem har helt enkelt inte passat mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Firefox till allt som rör webbutveckling. Firebug är ovärderligt.
Utöver det växlar jag lite mellan Chrome, Firefox och Safari beroende på vilken dator jag sitter vid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag använder SRWare Iron som bygger på samma kod som Google Chrome med utan Chromes tracking...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Kontoret är det Chrome till 90% och övrigt Firefox plus nån promille IE för test osv.
Hemma är det Firefox till 90% av någon anledning. Främsta anledningen till Chrome på jobbet är att det är resurssnålt och snabbt. Dock föredrar jag Firefox i användarvänlighet och GUI. Min röst föll dock på Chrome då jag arbetar väldigt mycket mer än jag är ledig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder Opera som huvudwebbläsare. Jag tycker det är den klart bästa webbläsare som finns out of the box. Med minimalt med inställningar får jag det som jag vill ha det.
Chrome använder jag också en hel del, men det är som sekundär webbläsare och PDF-läsare. Firefox gillar jag inte så mycket då jag tycker det är väldigt segt och jobbigt(FF4 Betan är dock okej). Anledningen till att det finns på datorn och används ibland är alla bra utvecklarplugins som finns, framför allt FireBug och alla tillägg till det. IE används bara för testning. Safari har jag inte installerat just nu, men den använder jag också för testning ibland. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag är så djupt förälskad i Opera. Kan inte leva utan musgester.
Använder FF ibland eftersom FireBug är så mycket rappare än Dragonfly. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|