FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är detta alldeles säkert helt fel underforum för detta men i min åsikt finns det inget värre än spam och jag vill gärna hänga ut personen något om möjligt.
Får spam av någon clown från 3gdirekt.se - Ni kan ju själva gå in på iis.se och se vem som äger domänen som reggades den 8:e februari. Meddelandet lyder: Citat:
Istället för att bara adda till junk mail så att idioten kan fortsätta spamma mig via en ny domän hade jag velat hänga ut idioten så att han slutar på något sätt. Tror jag ska kontakta Binero där han har sajten på och be dem stänga ner honom. Ingen annan som fått spam epost från ovan? Några tips om hur man får individen att sluta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Anmäl deras spam på spamcop.net när Binero fått tillräckligt många sådana rapporter lär dom agera. Tillräckligt många bör vara en
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack,
Söker du efter numret på hitta.se hittar du: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink....erResult=False |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Första steget är väl att kontakta Binero, men då flyttar väl idioten och fortsätter från något annat håll.
Jag tror (men vet ej) att webbhotellet agerar på momangen med vad de kan göra i alla fall. Själv råkade jag en gång ut för att en person stal en hel artikel för mig från början till slut, inklusive bilder. Det fanns ingen kontaktinformation till ägaren av sajten men webbhotellet agerade bums och det dröjde inte länge förrän artikeln var väck. En annan variant är kanske att ringa idioten och skälla ut vederbörande efter noter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om företaget skickar till en "arbets-mailadress" och inte din privata så görs ingen juridiskt fel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Handlar det om b2b eller utskick till privatperson?
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kul att numret går till samma adress som The Phone House och Tre ligger på
![]() (i ett köpcenter/affärshus som heter Kvasten) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
1) Abuse anmäl honom
2) Ta reda på hans adress och telefon nummer, sedan så ringer du upp på sen kvällstid eller tidig morgon. Men hota aldrig. 3) Man får skicka spam juridisk person. Men att skicka spam till EF är en kriminell handling Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Det har skickats till [email protected] osv.
Så idioten har sniffat fram eposten via internet. Tekniskt sätt är inte det min job epost. Binero svarade med att de givit honom en varning men hans konto fortsätter att vara öppet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|