FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du har inte möjlighet att jobba hemifrån ibland då?
Jag skulle nog tycka att det vore jobbigt att tvingas ha hörlurar eller hörselskydd på mig hela dagarna så det skulle inte vara ett bra alternativ för mig iaf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Att lyssna/spela s.k vitt brus ska motverka störiga ljud.. en "cancel"-effekt om man kan säga så =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har jobbat med lla möjliga varianter av miljö:
- helt eget kontor - Ett par personer i samma rum - 15 pers i samma rum - 40 pers i samma rum Jag blir mycket störd av att ha många i samma rum, det blir omöjligt at koncentrera sig. Många gånger behöver man ringa till en kollega för att resonera om ett problem och då vill man göra det i ett isolerat rum, jag vill inte heller lyssna på kollegor i samma rum, eller säljare, supportpersonal eller andra. Jag tycker miljön ska vara ordnad så att alla har kontor mot yttervägg så de får dagsljus, sen har man ett gemensamt fika/paus-utrymme i mitten av lokalen dit man kan gå för att ha korta möten med kollegor eller bara ta en fika. Det kan finnas centrala mötesrum för fler deltagare i mitten av lokalen. Detta gäller när man jobbar som systemutvecklare, för då behöver man lugn och ro för "tänkande" utan störande moment i närheten. Andra yrken kanske har helt andra premisser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har en kontorsplats tillsammans med ca 20 andra. En reklambyrå och ett par tidningar. Jag förstår att dom behöver prata med varandra hela tiden och kan förstås inte göra nåt åt det.
Tills jag hittar en tystare lokal så har jag köpt ett par rejäla hörlurar med aktiv brusreducering. Det funkar i några timmar i taget i alla fall, och då blir det tyst. Senast redigerad av robbanf den 2011-02-28 klockan 08:57 Anledning: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Det är hemskt att folk tvingas ha hörselskydd på ett vanligt kontor för att få lugn och arbetsro. Nu snålar man in på kontorsytan och tränger ihop folk som man var tillbaka i småskolan igen, många har inte ens eget skrivbord utan man sitter vid ett långbord armbåge vid armbåge. Billigt ska det vara, så man har råd med adress på Fina Gatan.
Detta sagt så finns det en poäng med att sitta tillsammans i kreativa yrken, de spontana mötena frigör kreativitet och underlättar samarbete. Ett syrefattigt 70-talskontor med trista celler längs en brun korridor dödar effektivt arbetslusten. Har jobbat i enrum upp till 7 personer i samma rum, sitter nu i en tyst öppen planlösning med stora avstånd och mycket rymd, passar mig precis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Vore det inte bättre att de som stojar och lever illa huserar i ett konferensrum om de måste prata högljutt med varandra, med 120 pers är nog svårt att få någon ordning på.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag jobbar själv också bäst med ljud omkring mig (helst musik) men om man blir störd av folk som vill prata med en hela tiden så går det givetvis betydligt sämre.
Tycker din arbetsgivare bör vara förstående för din situation. Om det är en större arbetsplats så är det säkerligen inte bara du som blir störd och har svårt att koncentrera dig. Det SKA de kunna lösa, annars sköts inte företaget särskilt bra skulle jag vilja påstå.
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Jag bruka smita iväg till biblioteket när jag vill vara i fred. Biblioteket vid Fridhemsplan och Hornstull är bra. Vid Fridshemplan finns det tysta rum
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|