Citat:
Ursprungligen postat av clirre
Måste bara kommentera frasen "rent mjöl i påsen". Det finns väl ingen, bokstavligt talat ingen, webmaster som har en påse med 100% rent, KRAV-odlat, Svanen-märkt mjöl?
Om man inte skulle "manipulera sökresultaten" skulle man ju bara jobba off-page och sen hålla tummarna riktigt hårt att (efter att man submittat sidan till Google, vilket man förstås får göra) de som gör type-ins på sidan länkar till den från bloggar och webbsidor, alt att ens offlinemarknadsföring/Adwords genererar länkar.
Sen tycker jag att det är otroligt bra att de gör den här uppdateringen för att få bort en massa black hat (=genmodifierat mjöl med asbest).
|
Att ha en sökfras i titel, rubrik, text m.m. kallar inte jag för att manipulera sökresultaten. För mig är det helt ekologiskt och giftfritt (om jag nu ska fortsätta på temat "rent mjöl"). Däremot är det bara grunden. Jag lägger krutet på att leverera vettig och användbar information. Det ger mig spontana inlänkar. Om besökarna blir glada, så blir Google glad och därmed även jag.
Sen brukar jag själv (tvärtemot vad vissa säger) aldrig anmäla en nyskriven sida hos Google (eller någon annan.) Det är jag lite för slö för. Jag låter deras bot hitta sidan själv. De brukar gå rätt snabbt.