Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Massiv ändring i googles sökalgoritm

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-13, 11:40 #31
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar

Reg.datum: Apr 2006
Orolig ska man vara enligt mitt tycke om man driver en flertalet renodlade länkfarmar, artikelsajter som får ett strort antal besökare genom longtail eller renodlade affiliate sajter som rankar högt i SERPEN och inte 'bidrar med något'.
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-14, 19:39 #32
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av clirre Visa inlägg
Måste bara kommentera frasen "rent mjöl i påsen". Det finns väl ingen, bokstavligt talat ingen, webmaster som har en påse med 100% rent, KRAV-odlat, Svanen-märkt mjöl?

Om man inte skulle "manipulera sökresultaten" skulle man ju bara jobba off-page och sen hålla tummarna riktigt hårt att (efter att man submittat sidan till Google, vilket man förstås får göra) de som gör type-ins på sidan länkar till den från bloggar och webbsidor, alt att ens offlinemarknadsföring/Adwords genererar länkar.

Sen tycker jag att det är otroligt bra att de gör den här uppdateringen för att få bort en massa black hat (=genmodifierat mjöl med asbest).
Att ha en sökfras i titel, rubrik, text m.m. kallar inte jag för att manipulera sökresultaten. För mig är det helt ekologiskt och giftfritt (om jag nu ska fortsätta på temat "rent mjöl"). Däremot är det bara grunden. Jag lägger krutet på att leverera vettig och användbar information. Det ger mig spontana inlänkar. Om besökarna blir glada, så blir Google glad och därmed även jag.

Sen brukar jag själv (tvärtemot vad vissa säger) aldrig anmäla en nyskriven sida hos Google (eller någon annan.) Det är jag lite för slö för. Jag låter deras bot hitta sidan själv. De brukar gå rätt snabbt.
magiana är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-21, 16:11 #33
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av clirre Visa inlägg
Sen tycker jag att det är otroligt bra att de gör den här uppdateringen för att få bort en massa black hat (=genmodifierat mjöl med asbest).
Nu tror ju inte jag att det har med "blackhat", eller någon annan "hat" att göra, utan mer om vilken NISCH! man befinner sig i.

De som följer Jennifer (PotPieGirl) har nog fått en av de absolut bästa tolkningarna på denna "farmer update" från Google.
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017