FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena!
Jag försöker få lite ersättning från Norwegian sedan ett flyg blivit inställt från London. Vi blev kvar ett par dagar extra och ska nu få ersättning för boende och mat. Jag tog kopior på alla kvitton och skickade in (man måste skicka med snigelpost). Fick som svar att jag måste skicka in originalkvitton och inte kopior. - Kan de faktiskt kräva det? Vad händer om posten super bort brevet på vägen? Då står ju jag där utan kvitton och möjlighet till ersättning... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Skicka rekommenderat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du inte betalat med kort? Dessutom har de väl registrerat dina personuppgifter och att det var du som flög?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Det är inte kvitton från köpet hos norweigan som dom vill ha utan kvitton från hotell, restaurang etc. där dom ökade utgifterna i samband med det inställda flyget har genererats, det TS skall få ersättning för med andra ord.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det verkligen mindre risk att ett rekommenderat brev "försvinner"? Visst, Posten ersätter men de kan ju hävda att värdet är 0 här.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Om jag skickade kvitton som skulle ge mig 2500 kronor i ersättning om dom kom fram och posten slarvade bort brevet så skulle jag nog hävda att värdet var 2500 kronor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ja jag får väl skicka iväg originalkvittona då som rekommenderat eller dyl. En annan sak är ju att vi vet inte _exakt_ vilka saker vi kommer bli ersatta förrän de har kikat på det. Det vi ev. inte får ersatt vill vi ju försöka få på annat vis, t.ex. hemförsäkring. Känns som stor chans att de skickar det de inte bryr sig om i soptunnan... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle först skriva ett mail och säga att vi skickar detta rekommenderat och att ni begär ersättning även för detta. Samtidigt skriva eftersom det är orginal kvitto så överför ni fullständigt ansvar för att kvitton till Norwegian. Om kvittona kommer bort hos Norwegian så är det deras ansvar.
Förmodligen vill de ha orginal kvitton eftersom en del kan försöka att använda kvittona på flera ställen annars, försäkringsbolag, dra av i företaget osv. Genom att begära orginal kvitto så kanske en del hoppar av sina krav. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Den troliga anledningen till att de vill ha in originalkvitton är att du inte skall kunna få ersättning för samma utlägg från flera håll. Annars hade du kunnat skicka in kopior till flygbolaget, till din reseförsäkring, till försäkringen du har via ditt kreditkort och kanske fler ställen och göra en liten nätt vinst. Därför brukar alla försäkringsbolag kräva kvitton i original.
Det är bra att skicka dem rekommenderade - och att spara en kopia ... ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|