FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Undrar om någon vet om det är betydligt bättre att i Danmark att finnas med .dk domän än att ha en underbutik som jag har idag för danska kunder? Jag har en nästan fullt översatt site som idag är på danska men ligger under .se domänen. Vad vinner jag förutom eventuellt kundernas förtroende på att flytta den danska delen till .dk? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Google räknar per default med att en sida med .se riktar sig mot Sverige, nu fattar nog Google att sidan är riktad mot Danmark eftersom att allt innehåll är på danska. Jag skulle också tro att du lyckas bättre i sökresultatet med .dk, dels för att det ser bättre ut samt att Google kommer gilla din sida bättre med .dk på google.dk.
Eftersom att det inte verkar finnas något speciellt skäl till att ligga på .se med den danska delen bör du göra en 301 till domän med .dk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
I en del länder litar man betydligt mer på "rätt domän". Vet inte hur det är i Danmark men i Tyskland ses .de som nr 1 utan tvekan. Sedan är ju danskar lite annorlunda jämfört med svenskar när det kommer till attityden mot personuppgifter, nyhetsbrev etc. så det bör man också anpassa sin webbshop efter. Gör man en rejäl satsning mot en ny marknad så tycker jag definitivt att man bör köra på ny domän men annars får det väl avvägas från fall till fall.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kommer ihåg att jag hittade en sida där man kunde registrera landsdomäner, en svensk sådan om jag inte minns fel
![]() Man kunde registrera .se,.fi,.no,.dk m.m. Någon som kommer ihåg den sidan eller har någon sida i minnet där man kan registrera landsdomäner? Har nämligen lite webbplatser som ska ut i andra länder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag blev tipsad av en användare att registrera via den här webbplatsen http://www.marcaria.com/world/intern...gistration.asp
Senast redigerad av tartareandesire den 2011-02-18 klockan 18:43 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-02-18 klockan 18:42 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Senast redigerad av tartareandesire den 2011-02-18 klockan 18:42 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skickade länken till D.Data också men ni andra som också är intresserade kan väll klicka in er på länken
![]() http://www.marcaria.com/world/intern...gistration.asp Senast redigerad av tartareandesire den 2011-02-18 klockan 18:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Korrigerade url:erna så det inte är något lurt på g.
![]() |
Svara |
|
|