FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Intressant diskussion!
Jag är själv snart klar med min utbildnning till systemvetare, och jag kan hålla med båda sidorna i den här diskussionen. En utbildning ger dig väldigt många saker som du aldrig skulle lära dig på egen hand och om väldigt stor nytta av i arbetslivet. Du lär dig metodik och ett analytiskt tankesätt på ett sätt som du aldrig skulle lära dig själv. Sedan får du stor erfarenhet av att skriva rapporter vilket är en betydande del i mångas arbete. Men å andra sidan har jag en del klasskamrater som jag aldrig skulle vilja anställa, då flera av dem inte är så duktiga på att tänka kritiskt och och hitta lösningar som inte är direkt ifrån kursboken eller ifrån en föreläsning. De har kunskaperna men inte riktigt förståelsen. För att då den förståelsen måste man sitta och programmera och lära sig själv som ett komplement till skolan Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En komvuxutbildning är nog inte mycket att ha. Det finns motsvarande kurser på högskolenivå. Ungefär samma svårighetsgrad men mycket mer värt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|