FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej! Undrar om några har prövat på att marknadsföra en hemsida via att lappa runt i staden? Hur har det fungerat och är det något ni rekommenderar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har testat att sätta upp posters på Universitet en hel del.
Utfallet är väl okej, men jag skulle gissa på att det är sämre på stan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har lappat en del, ger sådär effekt oftast, beror lite på hur man utformar lappen...
Har också delat ut galet många reklamkort (Som visitkort med med ett konkret erbjudande och reklam för vår sajt) med vilket vi fått betydligt bättre ROI. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fördelen med reklamkort är att de stoppar man i fickan och läser senare, lappar hamnar för det mesta på gatan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Har sett visitkort för t.ex. städ när jag varit ute på restaurang, de har legat på toa'n
![]() Dvs någon har lagt dem där och inte direkt restaurangen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
För ett lunchcafé som låg lite dåligt delade vi ut korten mellan 10 och 13 på en större gågata i närheten. För sportrelaterade sajter delade vi ut dom efter hockey- och fotbollsmatcher. För en musikrelaterad hade vi ett samarbete med en konsertarrangör i Göteborg och delade ut till alla som kom in på konserten. För en bilrelaterad sajt delade vi ut vid ett köpcentrum som man (nästan) måste ha bil för att ta sig till etc. Sen om man står i stan på en gågata med väldigt mycket folk så kan man ju solla ut vem man går fram till. Är man bara klar över målgruppen så går det ju att, utan att slöa tid, prioritera dom som matchar. Om man dock BARA vill ge till folk med t.ex. barnvagn så blir det dyrt... Ja precis! Den längsta tiden mellan utdelat reklamkort och användandet av en rabattkod som jag mätt upp är lite mer än 6 månader. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för svaren
![]() Jag är mycket sugen på att pröva på detta. Jag tror och hoppas att det ska ge åtminstone någorlunda bra effekt. Är inte helt hundra på vart man får sätta upp affischer/posters. Har ni något hum om detta? Har ju sett att i princip hela staden är fylld med reklam när en cirkus kommer till staden.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
När det gäller att klistra upp reklam är det förbjudet nästan överallt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du måste fråga kommunen om att sätta upp skyltar (det cirkusreklamen förmodligen räknas som).
Affischering på elskåp och liknande, som är vanligt åtminstone i Stockholm, är egentligen helt förbjudet men det verkar vara dålig uppföljning på sådana brott... Egentligen får du bara sätta upp reklam på sådana anslagstavlor som är gjorda för det. Allt annat kräver tillstånd. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|