FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vilken är världens "viktigaste" sajt i nuläget? | |||
Google (sök - olika språk) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
75 | 72.82% |
Wikipedia |
12 | 11.65% |
8 | 7.77% | |
Youtube |
1 | 0.97% |
Google Maps |
0 | 0% |
Gmail |
1 | 0.97% |
1 | 0.97% | |
BBC |
1 | 0.97% |
MSN / Live / Hotmail |
0 | 0% |
Någon annan, nämligen: |
4 | 3.88% |
Antal röster: 103. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag får nog säga Google också. Men håller med hnn angående t.ex just AltaVista-tiden - aka "skoltiden" för många
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Google säger jag nu.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
AltaVista var ju det alla använde som sökmotor när det begav sig, det var en härlig tid!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Wikipedia, eftersom det nästan alltid är där man hamnar efter att ha googlat efter något
![]() (sedan håller jag med tidigare talare, att Google bara är en av flera sökmotorer i historien - annars hade jag röstat på Google) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Inget överraskande resultat av omröstningen direkt ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Min personliga top-5: 1. Google (uppskattningsvis 100 besök per dag) 2. Wikipedia (uppskattningsvis 25 besök per dag) 3. Facebook (uppskattningsvis 2 besök per dag) 4. BBC (uppskattningsvis 1 besök per dag) 5. Twitter (uppskattningsvis 5 besök per dag) Utan tvekan är ju USA fortfarande totalt dominerande. "Sveriges" bidrag som Skype och Spotify går ju inte heller av för hackor även om de nu inte når toppen. Baidu, Wordpress, Yahoo, Blogger, Amazon och eBay antar jag vissa skulle tycka att de platsade på tio-i-topp-listan.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om google skulle gå offline skulle den direkt kunna ersättas av någon annan sökmotor. Samma sak med Facebook (Myspace, Linkedin, ...), Youtube (vimeo), Google Maps (Bing Maps), osv. Däremot skulle ingen site kunna ersätta Wikipedia om den försvann.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
archive.org!!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
archive.org är inte editerbar.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Uppslagsverk och diverse referensverk ersätter med lätthet Wikipedia. Svårare med Google. De ersätts inte av en sökmotor utan ett gäng sajter - du har Adsense, Adwords, Gmail, Google Docs etc. etc. utöver sökmotorn. Det är hur som helst strunt samma, precis alla webbtjänster kan ersättas. Allting är egentligen luftslott på internet, det kan falla platt på något år.
![]() |
Svara |
|
|