FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Vi funderar på att erbjuda ett e-handel system på vårt webbhotell och tänkte gå med payson och dibs som betalmetoder men till detta behöver vi en cart. Är det någon som vet en bra och lättanvänd shoppingcart. Jag tittade på oscommerce men den kändes väldigt kompliserad och ska det ta mig lång tid att fundera ut kan jag aldrig sälja det till kunderna. Så är det någon som känner till en inte allt för dyr shoppingcart som kan köras på en wampserver helst med mysql då? Tacksam för tip det är en djungel med alla carts som fins. Senast redigerad av Fia den 2011-02-09 klockan 12:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag kan rekommendera Magento av anledningen att dem redan har färdiga moduler till t.ex Dibs och klarna. dock är det en liten tröskel att komma igång och lära sig hur det fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hittade denna http://www.prestashop.com/ är det någon som har provat den? Jag får titta närmare på magento, jag läste någonstans att den var väldigt långsam (tungkörd)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag ar tittat en del på prestashop och ännu så länge så har jag inte hittat några nackdelar. Verkar mycket bra. Troligen kommer jag gå över till prestashop även där jag kör med andra lösningar idag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Jag skulle gärna vilja rekommendera Joomla och Virtuemart plugin, fungerar väldigt bra!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Prestashop är en populär shop-mjukvara. Om du inte vill sätta upp den själv så kan bla. Prestaworks hälpa dig till en ganska låg peng, så kommer du igång snabbare. Jag kör samtliga mina shoppar på denna mjukvara och det funkar riktigt bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Anledningen till att folk tycker magento är långsamt är att dem hostar det på ett vanligt webbhotell. Man bör använda sig av ett anpassat webbhotell för att få rätt prestanda för Magento. t.ex http://www.sonassihosting.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En bra förutsättning är att man kör ett cachande reverse proxy system på webbhotellet, så försök hitta ett sådant. Cachande reverse proxy är en av några förutsättningar som bör vara uppfyllda om det ska bli bra fart på grejerna.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|