FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ni som har ett engelskt LTD med svensk filial. Kan ni ha ett bankkonto i sverige eller måste det kontot vara kopplat till ett konto i storbrittanien?
Vill nämligen inte att mina kunder ska betala mig och sedan kommer banken växla det till pund. Allting drivs i Sverige och kommer även betala moms, skatt och avgifter i Sverige. Edit: Nu har jag varit i kontakt med SEB och de vill att jag ska närvara när vi startar kontot. Kan tyvärr inte det då jag befinner mig i Skottland i iaf 2 månader till. Om jag nu registrerar min far som min "delgivningsmottagare" betyder det att han kommer kunna starta ett bankkonto åt mig? Finns det nackdelar med att ha en delgivningsmottagare? Skattemässigt eller på något annat sätt? Senast redigerad av Lancelot den 2011-02-07 klockan 22:47 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du får förstås räkna med att det ksotar en del extra att vara utländskt bolag och ha ett konto i SEB, du hamnar sannolikt hos deras Non Resident-avdelning och får betala 4-5 ggr mer än om du hade varit ett svenskt bolag, men annars är det inga besvärligheter.
Delgivningsmottagre borde ju inte förändra skatteförhållandena.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://www.bolagsverket.se/foretag/filial/ Korta fakta om filial: - Filialen är inte en separat juridisk person utan en del av det utländska företaget. I vilket fall som helst så ska jag kunna koppla bankgiro konto till filialen utan problem? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|