FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Igår släpptes den efterlängtade versionen av Debian 6, kallad Squeeze!
En av höjdpunkterna är att Mysql 5.1 är i denna version, samt Apache 2.2.16 och PHP 5.3.3 http://www.debian.org/News/2011/20110205a Lycka till med: pico /etc/apt/sources.list och ändra lenny till squeeze apt-get update apt-get dist-upgrade Senast redigerad av Web2.0 den 2011-02-07 klockan 20:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker att de största höjdpunkterna är den helt oinfekterade kärnan, övergången till Upstart och att äntligen få en ny version av Iceweasel.
Men PHP 5.3 är mycket efterlängtat det med. Kul! Jag har även väntat på Squeeze till min Eee. Har testat Ubanto ett tag på den men känner att jag saknar Debian. Det blir till att uppdatera sig i veckan nu! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Äntligen, äntligen! Har hållt mig undan från Debian ett tag i brist på de höjdpunkter du tog upp men drog ner en kopia så fort det gick i lördags (söndags om man ska vara noga med klockslag.) Ska nog göra en ominstallation idag eftersom jag gick loss lite för hårt på det i söndags :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Underbart, har väntat på detta länge!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag gjorde en full uppgradering idag till Debian 6, PHP 5.3 osv. MEN nu slukar det 1GB mer minne. Jag var tvungen att köpa till mer för att klara det.
Är detta normalt? Har jag gjort någon miss? Om jag kör top så ser jag att mysql drar mest med 153 mb (0,6%) vilket verkar vettigt och sedan är det en massa apache2 som drar mellan 0,4% till 0,3%. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|