FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Klassisk fråga kanske...
Då någon bokar en vecka på något av våra hus och har betalat så skickar vi automatiskt ut information till våra gäster så att de ska hitta hela vägen och så vidare. Tyvärr så hamnar många av våra mail i microsofts (hotmails) filter, samma gäller även för vissa andra mail system. Vi ligger på ett web-hotel och har inte en egen mail server, undrar nu vad det finns för lösningar för att skicka mail som kommer fram? /Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En närliggande fråga. Varför hamnar mail från aseaview punkt se i hotmails filter medans mail från anderskarlsson punkt com inte hamnar i samma filter?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har du SPF-record på din domän satt?
Hur skickar du mailen? Vad innehåller mailen för något? Text, bild, länkar osv? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Kontakta MS/Hotmail. Dom är otroligt hjälpsamma när det gäller sånt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
v=spf1 a mx ip4:95.168.184.88 -all Skickar mailen med PHP mail(... Mailen innehåller valig text och vissa länkar dock är de inste skickade som html. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skrev en guide för några år sedan hur du kan göra för att lyckas med utskick:
http://utvbloggen.se/skickar-du-e-po...in-webbtjanst/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vi hade stort problem med det när personer reggade sig eller begärde sitt lösenord. Jag mejlade MS under deras "Kontakta oss" och bad om hjälp. Jag fick en radsnutt jag skulle skriva in och sedan la de in mig som "godkänd". Efter det hamnar aldrig nga mejl i skräpkorgen längre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Banned
|
Byt till phpMailer (http://phpmailer.worxware.com/) som faktiskt sätter korrekta headers i mailen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för alla bra svar. Har bytt till phpmailer nu och jag har svårt att förstå varför jag inte gjort det tidigare! Dock så hjälpte det inte mot hotmail, men det kan ju handla om ett dubbelfel så det är säkert ett bra steg på vägen.
Nästa steg blir att snacka med hotmail, så hoppas jag att det ska vara fixat. Spamassassin var också ett bra tips. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|