FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Försöker få igång GPS navigatorn på min mobil (Samsung Galaxy S) men möts hela tiden av "Your location is not currently supported". Lite snabb sökning på google så hittar man snabbt mängder av folk med samma problem.
Någon som vet anledningen till varför folk utanför US inte får tillgång till denna? Jag antar att det är för att de inte har översatt språket - men jag föredrar ju alltid engleska framför svenska så det är inga problem. Någon som sitter på en workaround? MvH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör den här på min N1 och det funkar utmärkt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jag gissar att de väljer bort att satsa på Sverige direkt för att marknaden är så liten utöver de som redan sitter med en iphone som navigator. Problemet ligger i att det skapar sin egen navigations-data (vilka källor de har för den vet jag inte) och självklart då vill arbeta igenom den ordentligt.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Och på b_andersson:s url fanns rättningen till min gissning:
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det någon annan "gratisapp" som fungerar? Vill inte hålla på med modifieringar osv, vilket jag hittade via lite sökningar på google. Verkar dock inte hitta något bra alternativ.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
GPSen i SGS suger i vanliga fall annars. Så få inga förväntningar över att den ska funkar
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Annars kan du alltid spendera ca 400 kr på COPILOT med endast kartor för Scandinavien. Går att köpa direkt på ALK hemsida. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|