FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag undrar om man tjänar något extra (tänker mest på länkkraft) på att starta en satelitsida via "nätverk", t.ex som n.nu och andra bloggnätverk?
Senast redigerad av Captcha den 2011-02-01 klockan 12:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tjena!
Njaojanae... Inte om bloggarna har nofollow (såklart) som t.ex. Wordpress har som standard. Lättare är att du kommenterar på bloggar i bloggnätverk och då slipper krångla med att regga helt nya bloggar. Det är ingen sökmotor som märker om du äger bloggen och publicerar länkar eller om du kommenterar på en blogg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dock känns det ju rätt spammigt att ha en länk på varje sida, tänkte mera om man har en s.k sitewide länk, t.ex på höger menyn, så kommer den komma med på alla sidor och det kan i sin tur kännas spammigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
N.nu hemsidor är såvitt jag vet gjorda för att sökordsoptimera, och därför är länkarna inte nofollow. Jag kan ha fel, men Jimmy (ägaren av N.nu) är ju medlem här så han kan säkert beskriva bättre hur det fungerar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
|
||||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vad du dock måste ha i åtanke är att du får dig en subdomän som anses vara "en helt ny domän" som då inte innehar någon länkkraft över huvudtaget. Det finns ingen vits med att länka en sajt tom på länkkraft till din huvudsida. Bygg länkar till satellitsajten för att den skall ha någon effekt. Citat:
Dock föreslår jag att du inte startar satellitsajter på Wordpress.com. Det står i deras policy att sådant är otillåtet, och så fort en konkurrent analyserar dina länkar och får syn på din satellitsajt borta hos Wordpress så tas din blogg ner utan förvarning. Hänt mig och många, många andra ett antal gånger tidigare. Detsamma gäller många andra bloggportaler. Dock ej N.nu. Där får du lov att starta en satellitsajt bara du tillför någonting av värde för besökaren. Citat:
Men om bloggen är nystartad och helt fräsch så kommer högst sannolikt ingenting att hända. Logiskt. Citat:
Det är sant. En länk är alltid en länk. Är den nofollow så hjälper den dig inte ur ett SEO-perspektiv, men du får dig i alla fall ett klick eller två vilket är vad du är ute efter i slutändan ändå. Fattar inte riktigt vad du menar. Sitewide länkar är inte dåliga. De ger inte lika mycket kraft som man tror. Men dåliga är det inte. Och definitivt inte spam. Citat:
![]() Jag tror inte att N.nu-sajter är gjorda för att SEO:a, men de innehar en hel del fördelar ur ett on-page perspektiv vilket kan vara skapligt för nybörjare. Länkarna är inte heller nofollow på N.nu - men samma princip gäller där: medför något värde till besökaren ifall du vill köra en satellitsajt. Renodlade spam-satellitsajter utan något innehåll och ett antal hundra utgående länkar gillas (antagligen) inte. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Helt klart ja, skapa sattelit och sedan bygg upp länkar till satteliten.
Link Juiceeeee. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Bara köpa en domän för 49kr och sen skapa **** subdomäner som G tycker är unika domäner, och göra massa fina artiklar med ankartexter med länkar i. Sen bygga upp lite länkar till alla subdomäner och sen länkar mellan så blir de triangeldrama ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|