Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hamna först för sökfras med hög konkurrens

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-27, 21:19 #1
André.H André.H är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
Nykomling

Standard Hamna först för sökfras med hög konkurrens

Jag vill ranka först för en sökfras på två ord som har hög konkurrens, dock enligt mig ganska låg kvalité på konkurrensen, och enligt google över 50 000 sök i månaden.

Stor fördel för mig är att jag har köpt domänen med den exakta sökfrasen. Kostade mig 1000USD så vill verkligen få nytta av den. Är säker på att jag med tiden kommer hamna först, men vad jag undrar är hur ni skulle gå till väga för att så fort som möjligt komma komma dit.

Ganska begränsad budget tyvärr på bara någon tusenlapp.

Finns det helt enkelt några smarta sätt att ta sig till toppen snabbt? Domänen är 11 år gammal men har troligen varit tom sedan tidernas begynnelse.
André.H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-27, 21:30 #2
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Har WN som tidsfördriv

Skapa fler artiklar till sidan / skriv mera innehåll.

Skaffa backlinks på bra sidor med relevant innehåll till ditt din sida då.

Gör små justeringar, t.ex att fixa så att sökorden kommer i början av din H1 tagg.

Lägg till en sitemap/webbkarta i slutet av sidan, längst ner eller något så google kan indexera alla dina sidor enklare.

Så här var det några enkla tips, du kanske redan har använt dig av dom (vad vet jag) men iallfall.

Sen så tror jag inte domänens ålder spelar så stor roll längre, den gjorde det förr men nu börjar det försvinna (om jag läst rätt).
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-27, 22:05 #3
Nykomling

Nykomling

Tack för tipsen men tänkte mig lite mer avancerat faktiskt

Om man ska satsa på samarbeten med andra stora sidor och försöka sig på att få kvalitets inlänkar, eller om det inte motsvarar värdet i pengar så att man istället kanske ska använda pengarna till att få ett gäng välskrivna artiklar att använda i antingen artikeldatabaser eller att få bloggare att använda sig av dem osv.

Om man kanske ska försöka få några tusen skitlänkar för att få spridning osv.

Sedan skulle jag gärna vilja veta lite mer om hur mycket domänen egentligen betyder.
André.H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-27, 22:49 #4
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av André.H Visa inlägg

Om man ska satsa på samarbeten med andra stora sidor och försöka sig på att få kvalitets inlänkar, eller om det inte motsvarar värdet i pengar så att man istället kanske ska använda pengarna till att få ett gäng välskrivna artiklar att använda i antingen artikeldatabaser eller att få bloggare att använda sig av dem osv.

Sedan skulle jag gärna vilja veta lite mer om hur mycket domänen egentligen betyder.
Hehe, jag är nybörjare inom seo så förvänta dig inte allt för avancerade svar, utav mig, men hoppas det kommer iaf

Men som det ser ut just nu så sägs det att google har gått ut med att sökord i domänen inte spelar någon större roll.
Fast det är ju mer relevant att du t.ex har en sajt som heter:

Elefantjakten.se som går ut på att leta elefanter (min vilda fantasi (i)) än att djurjaktleken.se...

Nu vart det kanske ett dåligt exempel men jag lär mig iaf, när jag skriver "svar" till dig/andra Hoppas du/ni andra har överseénde för detta hära.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-27, 22:55 #5
bird200 bird200 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
bird200 bird200 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Jag vill ranka först för en sökfras på två ord som har hög konkurrens, dock enligt mig ganska låg kvalité på konkurrensen, och enligt google över 50 000 sök i månaden.

Stor fördel för mig är att jag har köpt domänen med den exakta sökfrasen. Kostade mig 1000USD så vill verkligen få nytta av den. Är säker på att jag med tiden kommer hamna först, men vad jag undrar är hur ni skulle gå till väga för att så fort som möjligt komma komma dit.

Ganska begränsad budget tyvärr på bara någon tusenlapp.

Finns det helt enkelt några smarta sätt att ta sig till toppen snabbt? Domänen är 11 år gammal men har troligen varit tom sedan tidernas begynnelse.
Svårt att ge några generella råd utan att känna till ditt sökord och därmed konkurrensen. Hur man skall bygga en sajt optimalt SEO-mässigt har faktiskt en påverkan utifrån hur konkurrenterna byggt samt hur de skaffar inlänkar.

Om du inte vill gå ut med sökord här kan du skicka ett PM så kan jag ge några mer generella råd via PM.
bird200 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-28, 20:48 #6
Veritas Veritas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2010
Veritas Veritas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2010
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Men som det ser ut just nu så sägs det att google har gått ut med att sökord i domänen inte spelar någon större roll.
Vet inte var du hört det, men jag tvivlar starkt på Google påstått det eftersom det visst spelar roll, ganska mycket roll faktiskt. Inte bara påverkar det direkt utan även indirekt då inlänkar ofta innehåller domänen som gör att sökordet förknippas än mer med sajten.
Veritas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-30, 12:43 #7
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Veritas Visa inlägg
Vet inte var du hört det, men jag tvivlar starkt på Google påstått det eftersom det visst spelar roll, ganska mycket roll faktiskt. Inte bara påverkar det direkt utan även indirekt då inlänkar ofta innehåller domänen som gör att sökordet förknippas än mer med sajten.
Google gick nyligen ut med att de inom en snar framtid kommer att sänka värdet på sökord som förekommer i domännamn. Se deras officiella blogg.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 14:18 #8
Lukas N Lukas N är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2010
Lukas N Lukas N är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2010
Citat:

Personligen skulle jag se till att ha välskrivna artiklar från start. Och sedan satsa på att köpa 3-5 länkar ifrån kvalité sidor inom samma område. Självklart ber du dom sätta din "keyword" i textlänken. Detta tror jag ger mest i längden.
Jag tror på högkvalité länkar istället för tusentals skitlänkar :-)
Lukas N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 17:07 #9
Sweelys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lukas N Visa inlägg
Jag tror på högkvalité länkar istället för tusentals skitlänkar :-)
Det gör du helt rätt i.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 17:17 #10
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Det är ofta inte svårare än så.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017