FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej.
Filmade Googles seminarium på Easyfairs Internet Expo i Göteborg. Detta är nog intressant att se/höra för er som annonserar via Googles olika verktyg. Kvaliten är inte den bästa och det var smockat med folk på mässan. http://www.youtube.com/watch?v=WQ1QG66NWCY mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Förtydligar innehållet i videon:
Vanlig förklaring om vad SEM är och de organiska resultaten Att Youtube anses vara en av deras Google-sajter Användarbeteenden av Google vs Youtube (nästan spegelresultat av toppar) Google Trender och varför det är bra att veta om topparna för ex. av marknadsföring Google Image Search Ads - både textannons och banners (nya funktioner) Video Targeting Tool - Hur man annonserar på Youtube (intressant) Google Analytics - lite mer ingående Hantera Adwords effekt - Automated rules - Höja bud/Öka budget på adwords vid olika tider (ny funktion) Search Funnels - Följa hur besökaren har valt olika sökord innan slutdestinationen (ex Presenter, Klocka, Citizen AT340) *Kan vara resultatet/vertyg av förra årets seminarium där jag skrev om "Always on", alltså att synas hela vägen från sökord 1 till sökord 5* Förbättra din webbplats - Website optimazer - Testa olika layouter på webbsidor för att mäta resultat 2013 Fler internetanvändare via telefoner än vid datorer. Mobila annonsformat - Förklaring till Adwords på mobilsurfande - endast 5 annonseringsplatser (bör ses) Avslutande tips från Google. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|