Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Nystartad webbutik, skicka brev/paket

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-25, 16:55 #1
Rawal Rawal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Medlem

Standard Nystartad webbutik, skicka brev/paket

Tjoho gott folk!

I februari/mars är det tänkt att min lilla webbutik ska dyka upp, men jag har ett stort problem. Fraktpriserna. Har varit i kontakt med Posten, vilket är det företag man helst gärna skulle se som sin partner för just detta. De når ut till varje brevlåda och har flest utlämningsställen osv. Men de kan inte ge en enda liten rabatt tydligen, då jag inte har volym. Finns det någon som ger rabatter på mindre försändelser? I början lär det inte bli mer än 1-2 ordrar per dag, vissa dagar inte en enda, en annan kanske mer än så. Kommer variera mellan brev, skrymmande och paket. Jag har ingen koll på e-handel och vet inte alls. Vad det gäller priser i webbutiken står jag mig mer eller mindre exakt med samma på produkter som andra inom samma produktområde och kommer oavsett fraktpris för mig erbjuda ett enhetspris för kunden.

Jag kommer sälja lite prylar i stil med CoolStuff.se/RoligaPrylar.se/Partykungen.se. Samtliga började litet och jag vill gärna höra från folk som har koll på hur De (och andra med samma typ av produkter) började med för fraktsätt.

Hur mycket skickar dom per dag t ex. Använder dom Posten, Schenker, DHL..? Hur mycket rabatterade priser har dom fått gentemot antal försändelser/dag...

Tacksam för svar!
Rawal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-25, 17:01 #2
barje47 barje47 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2009
barje47 barje47 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2009
kolla på nåt som heter lessmore.com tror det kan vara bra när man har små volymer.
barje47 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-25, 17:08 #3
Medlem

Medlem

Intressant. Bra tjänst, hade dock hoppats på att slippa betala pengar för att få ner priser.. men det kan det säkert vara värt. Posten är verkligen usla, 5-10% på Pakettjänster och DHL ger 50-70%.. vilket skämt. haha
Rawal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-25, 18:14 #4
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar

Reg.datum: Nov 2005
lessmore, pluskontot m.fl använder många e-handlare sig av tills de får lite volym. När du fått det är det bara att börja förhandla med schenker eller DHl själv. Posten ger inte rabatter förrän du är ganska stor
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017