FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För ett tre-fyra veckor sedan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror äldre kunder prioriteras men kan ha fel. Fick en inbjudan men kan tyvärr inte gå den här gången.
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ni som inte fick en inbjudan och inte kunde gå ska inte gråta eftersom jag inte tycker att ni gick miste om något speciellt. Möjligen ett usb-minne som det står Google på och ser ut som en legobit. Kul sak att ha, även om jag inte vet vad jag ska använda det till.
Det mesta kände ni säkert till redan. De puffade för sitt nya gränssnitt för Adsense. De påpekade många gånger att de vill ha synpunkter och idéer för at göra allt bättre. De talade om deras samarbete med DoubleClick och deras DFP. De rekommenderade att ställa in annonser för både bild och text. Rekommenderat format var 336x280. För att få ta del av mycket varumärkesreklam var detta format nästan ett måste som jag uppfattade det hela. Varumärkesreklamen läggs oftas ut med betalning för visning och inte på klick. Jag frågade en person efter det hela om avstängning - egna klick på annonser (av misstag givetvis). Svaret blev att de undersökte det väldigt noga och att de var förstående. De ska även ha någon form av "utredningsgrupp" som avgör fall av avstängning. NCC (byggbolaget) redogjorde tillsammans med en AdWords-konsult (ej från Google) om en kampanj som de gjort och resultatet av den. Nytt för mig var att det tydligen går att skriva en cookie som sedan kan läsas och på så sätt rikta en speciell annons. Meningen med det var, att en besökare går in på NCC. När den besökaren sedan går till en annan hemsida som har Adsense så känner de av att besökaren har varit på NCC:s hemsida och då visar man en annons från NCC. Det blir lite att man jagar besökren med NCC-annonser. Med hjälp av detta hade de lyckats höja konverteringsgraden väsentligt. Kostnaden för en konvertering hade de minskat från cirka 600 kr till 157 kr. NCC var väldigt nöjda med det. Frukosten var bra, kaffepausen likaså och lunchen var bra men förbaskat kallt i lokalen. Godiset till kaffet var gammalt. Bäst med det hela var att tala med andra adsenseanvändare i pauserna. Det var cirka 20-30 personer som tackat ja som inte kom. Det tycker jag är förbaskat djävla dålig stil rent ut sagt när man vet att det finns massor med andra som vill gå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för information guran!
|
|||