FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
En grej med ASP.NET som jag finner oerhört störande är alla ständiga omkompileringar man måste göra. Otroligt mycket utvecklingstid går åt att stoppa, kompilera om, starta och sedan hamna i rätt state (logga in + gå till rätt sida på din sajt). Finns det något sätt man kan komma ifrån / snabba upp detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det mest rättvisa är väl att jämföra standard ASP.NET med PHP och ett "framework" t.ex Zend och kanske en opcode cache installerad. Dock känns diskussionen kanske aningen onödig då man bevisligen kan bygga skalbara tjänster i bägge tekniker. Citat:
Det går väl lite snabbare att köra on-the-fly kompilering (eller vad det kallas) dvs använda CodeFile istället för Codebehind. Men det har andra nackdelar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Är det verkligen utvecklaren som väljer teknik, trodde det var en arkitekt eller motsvarande? Eller är det jag som jobbat i för stora projekt på sistone? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/t990ks23.aspx Vet inte om det kan användas utan att ange CodeBehind eller CodeFile dock(?) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Om man vill kan man ladda upp källkoden - aspx och codebehind - men jag har svårt att se något bra med att göra det. När man använder CodeFile kör man på WebSite-projekttypen och det är väl en smaksak om man föredrar den varianten eller WebApplication. Det är inte helt lätt att läsa sig till vad som passar en bäst så det bästa är att sätta upp en litet testprojekt och testa sig fram. Senast redigerad av dAEk den 2011-01-18 klockan 19:08 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||