FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag sitter och petar lite på en av våra servrar och har installerat SSL för en av våra tjänster. Det jag gjort är att installera Mod_SSL för Apache, OpenSSL för att generera och certifiera tester samt uppdaterat de virtuella hostarna i Apache som ska gå under SSL med auth filerna.
Allt fungerar, men jag tyckte allt gick lite väl lätt. Men det ska inte vara något mer då Apache svarar på den krypterade anslutningen? Detta är lite experimentellt för mig då jag aldrig gjort detta förut och vill försäkra mig om att jag inte missat något steg ![]() Snabb och förhoppningsvis enkel fråga! MvH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Funkar det så är det klart
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Så länge du får en varning för ditt självsignerade certifikat (som jag antar det är)
och att du kommer in så fungerar det. OpenSSL+Apache är väldigt enkelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Yep, verkar fungera. Allt gick så lätt att jag trodde jag missade något!
Tack för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Gör man bara rätt från början brukar det inte vara så svårt
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
gå till https://domän.se och kolla så det funkar.
Se till att va säker på att du är kvar på SSL och inte råkar ha en redirect. Och sedan kollar du certifikats varningar som man oftast får fram enkelt på de flesta browsers. Varningarna kan ofta ge tecken på vad som kan vara fel om det är så att sidan i sig inte är helt krypterad. Exempelvis så kan du ha http:// addresser för bilder, affiliate osv osv. Lätt hänt att man missat sådant när man gör sidan ![]() Annars så funkar allt utan besvär om man gör rätt från början. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|