FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har inte Antipiratbyrån sett till att det numera räcker med en skärmdump som bevis i domstol? I övrigt håller jag med om allt du skrev.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Sådant här har jag löst vid sidan av åt kunder.
Det ger lite statistik åt polisen självklart och en polisanmälan kan skrämma lite. Är inget stort fan av dig henrik men jag önskar inte att någon oskyldigt ska bli attackerad. Så se till att spara alla former av filer och loggar osv osv du kommer åt. filrättigheter kan du ibland ändra och SEN kopierar du den och tar bort filen. Funkar ibland annars får ditt hotell hjälpa dig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Var väl därför dom satt på händerna i över år med för o se domen i ett annat mål vad gällde kravet på utlämnandet av bevismaterial från tele operatörerna. APB har gjort mkt under sin häxjakt, men gjort det lättare för sig är inte en av dom. Dock e dom otroligt duktiga på att använda medel som inte ens polisen får använda, för o skaffa sig sitt bevismaterial. Som att t.ex delta i brotten själva och hetsa sin mål(grupp) till att begå brottet genom tillgängligörande.. Hur skulle dom annars kunna skärmdumpa en pågående seedning t.ex om dom inte själva seedar. ![]() I think it's called entrapment over there... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Polisanmäl. Jag rekommenderar att du gör det per e-post. Du har ju identifierat förövaren med personnummer och allt om jag förstår det rätt. Denna Marcus har ju begått eller uppdragit åt någon att begå dataintrång för ekonomisk vinning.
Skicka all information du har. Spara ner forumtråden som PDF. Skicka med loggfiler. För att säkra upp det hela ska du prata med ditt webhotell också. När all bevisning är undansparad ska du radera alla filer och ladda upp dem på nytt (gärna med säkerhetshålet fixat). Eventuellt kanske du också kan få bort skrivrättigheterna på själva kontot - vilket kan försvåra om din webbplats fungerar ändå. Kan du inte säkra själv så leta upp en konsult som kan. Men polisanmäl och hoppas att bevisen räcker. Även om bevisningen inte är tillräcklig tror jag Marcus skulle tänka till ett par gånger innan han gör något liknande om han blir kallad till förhör hos polisen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|