FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej, Jag tänkte kolla hur ni ser på att använda Blackhat metoder för att bygga upp inlänkar. Vore intressant hur medlemmarna på den här sidan ser på saken.
Jag själv kör en hel del blackhat med olika program och med riktigt bra resultat. Många tror jag tycker det är fusk men har du en egen sida där du vill sälja som affiliate så är det en bra metod. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sådana metoder fungerar endast kortsiktigt, så jag gillar det inte.
Om du någonsin får dig en konkurrent så är två-tre klick allt som krävs för att Google skall notifieras om att du brytit mot deras riktlinjer. Och ett straff, alternativt en deindexering är aldrig kul ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Däremot så tror jag att en kombination av vit, grå och svart ger det bästa resultatet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror personligen inte på att länkar kan få en sida straffad. Google kan inte tillåta det.
Syftade på on-page optimeringen. Den kan inte du påverka hos dina konkurrenter. Alla befinner sig i gråzonen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Jag anser absolut att det är fusk, får du en högre placering i SERP är det någon/några som håller sig till reglerna och får en lägre placering. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tänker inte säga bu eller bä om de moraliska.
Men kan vara svårt att dra gränser om vad som anses vara svart hatt. Om man spammar sönder 10 miljoner sidor så kan de anses som svarthatt då man använt ett verktyg för att "uppnå" ett förhoppat resultat. Men om man manuellt går in på bloggar och lämnar kommentarer, eller på forum med signatur eller länkar så anses de inte som svarthatt, fast de är offsite och man försöker troligen uppnå samma sak? Fast man gör de inte automatiserat. Eller om man skapar facebook grupper osv och raggar "kunder" den vägen så anses de vara jätte bra, "arbeta med sociala medier, bla bla". Men de är också ett försök att påverka SERP'en i slutändan. All offsite SEO bör anses som olovlig då. Då de inte sker på naturligt sätt, att folk länkar till dig och kör djungeltrumman. Men sen om man "bryr" sig om detta är en annan femma. Finns massvis med förnuliga sätt att lura sig till länkar. T.ex. utveckla ett plugin till bloggplattformen wordpress, och alla som har pluginet får ett par dolda länkar på varje sida. De har jag bland annat sett folk göra som är medlemmar här på wn. De har ju inte länkat till dina sidor frivilligt i "koden" utan de var ute efter ett plugin bara. De kallar jag blackhat också då de inte framgår vad man får "extra" bortsett från pluginet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja att göra egna plugin och wordpress teman och sen gömma sin länk där är tydligen populärt. Det finns många olika sätt att droppa sin länk.
Man kan t.o.m göra det här på WN så jag antar vi alla är svarthattare. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som en känd SEO-snubbe en gång sa: all off-page optimering är blackhat
![]() Jag har inte den blekaste om vart gränsen går. Men jag håller mig till Googles riktlinjer så gott jag kan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag anlitar ingen för SEO om jag inte vet exakt vad han / hon ska göra. Skulle inte ta med tång ens i någon som sysslar med tveksamma metoder. De som säger sig arbeta med Blackhat bör man hålla sig borta från.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om blackhat har någon fördel (för användarna) så är det att Google ständigt tvingas till utveckling för att generera ett bra sökresultat.
De flesta som håller på med SEO befinner sig någonstans i gråzonen. Man inser ganska snart att det inte funkar med enbart onpage-optimering och ett fåtal helt naturliga inlänkar. Greyhat-metoder är en möjlighet för nya sajter att snabbare komma ikapp de gamla och etablerade som har en monopolliknande ställning i serpen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|